|
|
|
|---|---|
| hej, det kluckar i framvagnen när jag kör över ojämneheter, nån som har samma problem ? eller vet vad det kan vara | |
|
Det är stabilsatorstagen till krängningshämmaren som är slitna, ett ganska vanligt fel. mvh stefan |
|
| tack stefan .. va kan det kosta, de sa inget på bes om de? | |
|
Har samma på min 735, kostar cirka 200:- per sida (byt båda) och är enkla att byta om du kan hissa upp bilen Bruse |
|
|
Börja med att byta stabilisatorstagen till krängnings hämmaren. har du nära till Biltema så har dom sånna där för bra pris. Dessa går sönder rätt ofta på E34 även orginal BMW stag så köp billigt, du kommer iaf få byta igen om du har kvar bilen länge. Kan även vara en gammal stötdämpare som låter. men börja med stagen då dom är mycket billigare. |
|
|
det är altså stabilsatorstagen till krängningshämmaren ? som jag ska fråga efter på mekonomen eller nått annat, de kanske har på biltema? ;D, isf tack asa mycket! ställde bilen förra sommarn , men nu blir det till att fixa pärlan igen ! |
|
| en annan grejj ! det läcker bensin när jag har över 20liter ? då skvimpar det är nånstans ! | |
| nån som vet vad det kan handla om ? kan det var hål i tanken ? | |
|
Japp dessa stag finns på biltema. Ang. tanken, det finns ett litet rör som går från ovansidan av tanken på vänster sida. tanken är låg där, då resevhjulsbaljan går ner där. det röret går på tankens framsida och sen upp mot tankluckan. Det röret ligger inte så oskyddat mot väder och vind, och den är den lägsta anslutningen som finns på tanken. AA! kom på så här i skruvandesstund att det finns ett till rör som går från nästan samma ställen fast bakåt och sen runt taken åt höger och vidare till tankluckan, det röret ser du under kofångaren. |
|
| okii! tack för svaren! nu äre bara börja skruva! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.