AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.069

Byta E46 till E39

Hej!

Funderar på att byta vår 320 touring mot en E39 touring då utökning av familjen väntas till våren.

Vi kommer att behöva köra med två bakåtvända barnstolar, blir väl antagligen en fram och en bak.

Så nu undrar jag om ni som har haft både E46 och E39 tycker det funkar mycket bättre med två stolar E39?

Sen verkar det väldigt sömnigt på bilmarknaden just nu, inget överdrivet stort utbud av bilar precis, kanske bra att sälja men sämre att köpa.
Så ska man avvakta till våren och hoppas på att utbudet är större då, eller vad tror ni?

Mvh Jens
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Utrymmet är gigantiskt i e39 mot e46. böt själv pga liten hund, e 46 är till för att ev skjutsa golfbagen i,om den nu får plats.
Tackar för svaret, att bagageutrymmet i E46 är i minsta laget kan jag bara hålla med om.

Provsatt i en E39 bak och tyckte den kändes lite bredare, men inte jättemycket mer benutrymme till framstolarna. Kanske bara något man inbillade sig för att slippa byta bort bilen man trivs bra med ;-)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Komfortmässigt är det också stor skillnad, till e39:ans fördel, har dock aldrig haft någon kombi av någon modell, men skulle gissa på att de är ganska likvärda.

BMW CS #5206
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Bytte själv av samma anledning för fyra år sedan - ångrar mig inte. Större bil bekvämare körning och obetydlig högre bensinförbrukning. Touringen räcker för det mesta - även arvtagarna i baksätet. De trivs båda två!
Största problemet är väl igentligen att byta bort en bil som man trivs med, mycket lättare när man har tröttnat och är sugen på att byta.

Men tar man en med större motor som 525 eller 530 så lär man väl kanska snart ha glömt den gamla bilen =)

Då är det väl bara att börja leta bil, fast jag lugnar mig nog tills efter jul och hoppas på att utbudet är större då..

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Halva bilen är motorn. 530i är väldigt väldigt rätt för E39an. Du kommer inte ångra dig om du idag har en 320i. Riktigt bra vrid och bra topp!
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
540 ian är heller inte fel kan jag påstå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.