AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.325

Vindrutetorkare får "flipp" 320i E90 -05

be
379
bengalsimon
320i E90 -05
har världens skummaste problem på min e90.

för inte så länge sen så smällde jag in i ett rådjur. det verkar som enbart frontspoilern tagit skada. i måndags var jag och visa upp bilen för ett företag anlitat av if som skulle bedöma skadan. sen har bilen stått inne i garaget till igår.

när jag tog ut den igår hände världens skummaste grej i regnet.
satte på regnsensorn, och den går igång, vevar en gång, går tillbaka, sen går den upp ett litet steg. sen funkar inte regnsensorn mer, och man måste köra manuellt tills man har tur och den hamnar tillbaka i läget då man startar den.

kör man den manuellt, fungerar bara ett steg, och då går den ganska fort.

om man stänger av bilen medans vindrutetorkaren går, sen fastnar den, så är den i princip hela tiden.

det värsta var att skiten fastnade mitt under färd och det var mörkt och regningt.

då funkade ingenting av den.

det verkar helt sjukt att det ska bero på rådjuret, men jag ska nämna det för försäkringsbolaget.

ska ringa autoconcept imorgon också för att kolla om garantin gäller på detta.

måste bara tilllägga att garantin från autoconcept suger, ingenting gäller ju. det enda som gick på garantin var mina hjullager.

så är det någon som vet om garantin täcker mina torkare? eller om försäkringsbolaget som redan fått en skadeanmälan och anmält tid hos verkstaden kommmer hjälpa mig med detta?

och någon som stött på ett liknande problem när det gäller torkarna? hmm.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.