|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyss en 535a -90 som hade dom klassiska vibrationerna mellan 90-100, hardyskiva och stödlager byttes omgående men vibratinoerna finns kvar, kollad och bytt både höger och vänster bärarmar bäljen var sönder på båda och nu har jah komstant vibrtioner från 85km och uppåt har inte hittat något liknade i forumet är tack sam på förslag | |
|
Har du ballanserat hjulen? E34:an vill gärna ha en perfekt ballansering annars kan minsta lilla obalans börja ge vibrationer runt 90-100. Hardy och stödlager kan säkert ge liknande symtom, men på min var de helt slut och det enda jag kände av var att drivlinan kändes "slapp". |
|
|
VAR vibrerar det? Från framhjulen, bakhjulen eller mitten av bilen, dvs transmissionsvibrationer? Tips: Kardanens knutar kan vara stela, och då spelar det ingen roll vad man byter. Man måste byta kardan. I övrigt, balansera om alla hjul, kolla mittre styrarmen, gör en 4-hjulsinställning. Överkurs: Ligger en eller flera bromsar an, och har Du någon vind bromsskiva? Några tips i alla fall, som Du kan kolla! Lycka till :-) /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
kollat alla styrleder? kan vara svårt att upptäcka i vissa fall. m60-b30... |
|
|
tack för alla förslag har under eftermiddagen bytít tryckarmen på båda sidor så nu går det att åka i 90-95 men vibrationerna finns kvar samt att vid 110 och uppåt vid gaspådrag såm kommer vibrationera tillbaka men inte i ratten, bilen jag köpte har bara varit sommar körd dom senast 9åren kan det på verka kuntarna på kardan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.