|
|
|
|---|---|
|
I förrgår började instrumenten att glappa, hastighetsmätaren, varvräknaren, temp, förbrukning etc gick allt ner till 0. Efter någon sekund så gick allt tillbaka till normalt, så här pendlade det hela tiden. Igår så var mätarna nere på 0 i kanske 1 minut sen kom de tillbaka. Det är inga problem annars att köra bilen när mätarna slutar funka. Någon som vet vad som är fel? | |
|
Har precis samma fel själv. Fast ibland står det "code" i räknehuset. Just nu fungerar endast hastighetsmätaren men den visar för mycket och i räknehuset står det "PPPPPP" Själv är jag lur på att det är nån jord som glappar. Tog loss mätarhuset och kollade så gått jag kunde om jag såg nån bränd bana men icket. Har lagt det på elementet på tork och ska göra ett nytt försök i morgon. Nån annan som varit med om samma fel och hur man åtgärdar det? |
|
|
Provade att ta loss plasten på kretskortet nu men jag måste nog ge upp. Någon som vet om det går? Jag borrade bort dom vita plastnitarna och har fått lös det i kanterna, men det verkar ändå sitta som sten i berg. |
|
|
Har inte sett code eller pppppp i mätarhuset. När mina mätare slutar fungera, slutar alla att fungera/börja fungera samtidigt. Har aldrig hänt att bara en mätare funkar/inte funkar. Har också vart inne på att det är glapp i t.ex. jord, men frågan är vart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.