|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla! Jag upptäckte att en packbox läkte på min automatlåda och lämnade in bilen för oljeservice på Lindholms Bil i Umeå eftersom jag ville veta att nivån stod rätt. De fick göra stora omfattningen dvs byta oljan 2 gånger. Efter det vart det en jädra skillnad. När vi skulle montera motorvärmare i Onsdags märkte vi en massa oljesöl för att mekanikern inte dragit åt avtappningspluggen. Jag kunde skruva in den ett halvt varv för hand. Hade känt att lådan börjat växla lite hårdare igen men tänkte att det är ju en gammal bil plus att vädret hade gått under 0 grader. Ringde iaf Lindholms bil under torsdagen och de tog in bilen dagen efter nu i fredags alltså. Mycket bra gjort av de men efter den kontrollen uppkom det här ljudet när bilen stått still under natten. Enligt de på verkstaden fattades de ungefär 2.5dl olja. MP3: Länk Bild: Länk Det ligger i bra länge som ni hör och plötsligt försvinner det. Jag känner mig mäkta orolig nu! Kan det bli så fall de inte lyckats få rätt nivå igen eller kan det bero på något annat? Lyssa och dela med er av eran erfarenhet. Måste försöka ringa de på måndagen igen så det inte går för lång tid! | |
|
Jag har börjat funderat på om det kan vara filtret/tätningen som låter som jag hittat i några trådar. Är det verkligen ingen som känner igen detta ljud? Från filterbyte eller dyl? |
|
|
När min lät sådär, fick jag renovera hela växellådan pga. ras. Dåliga lamellpaket! Hade bytt ALL olja och plastkulor, men det hjälpte inte, och vi har haft nyare bilar utan palstkulor, som låtit likadant. Samma sak där, lådbyte. Tyvärr... Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| JAG tycker det låter som min e34 när den är kall och oljenivån ligger för lågt, så att pumpen drar in luft i systemet. Det slutar när den blir varmare. Kan också vara o-ringen ovanför filtret. | |
| Tycker det låter som fel på planetväxeldreven med kopplinghuset. | |
|
Tjena! Jag har en bmw 740 -93 och så fort det blev kallt ute så uppstod exakt samma ljud.. och det är ca 2 veckor sedan det börja uppstå..! Fattar inte varför! |
|
|
Tyvärr så hann jag aldrig hitta felet på denna bil eftersom jag råkade köra in i ett vajerräcke på E4. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.