|
|
|
|---|---|
|
Hej. Behöver akut hjälp. Tänkte byta rem och spännrulle idag. Men får fan inte på remmen igen. Finns det någon skruv så man kan lossa generatorn eller hur har ni andra gjort. Åt vilket håll skall jag skruva an insex nycklen till spännrullen. Tacksam för ett snabbt svar. Mvh Andreas ** Köra bör man, Annars dör man** | |
|
Står vid bilen nu och sitter fast. Måste man lossa spännaren för att få på remmen igen. Och åt vilket håll lossar man torxen som sitter på spännaren ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har aldrig bytt polyrib-remmar förut men tittade vad som stod i Bentley. Den säger att du ska endast behöva rotera spännaren för att byta remmen. På 6-cylindriga motorer släpper du på spännaren genom att sitta in vad som ser ut som en insexnyckel och häva den medurs (om man står och tittar rakt in i motorn dvs man står mot bilens färdriktning). |
Tittade även i "101 Performance Projects..." boken som jag har här hemma och de säger samma sak. Bara att prova vrida insexskruven medurs eller moturs (men på din motor antaligen medurs) så märker du när spännaren släpper och sen är det bara att lägga på remmen. Vilken Torx skruv tänker du på? Jag kan inte hitta någon i sprängskissen Länk Vissa delar av "101 Performance Projects.." den har Google Books redan scannat in tydligen Länk |
|
Tack för ditt svar. Tänkte på nr:7 ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
Men nr 7 är ju en insexskruv, inte Torx. Eller var det med en ny skruv (Torx) i paketet med den nya spännrullen? Fick du på remmen? |
|
Oj då...Menar insex skruv:) ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.