AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
28.655

Bmw 320 D Problem bil ?

Sida 1 av 2
La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Jag har kört BMW i 25 år snart , men nu är jag så j-v trött på min E91 !!!!
Antennförstärkare, c-lås, lampor, säkringar , rost, en baklucka som låter som en j-v skoda när man stänger den & till sist i dag har dragkroken ballat ur :(
Aldrig mer en 3 serie !
Vad har ni har ni för problem med era?
Det enda positiva är ju motor & låda.
Det blir en 5 serie nästa gång igen!
/ Lasse
gu
7
gungner
320D xdrive -10
Jag är nybliven ägare till en E90 -10, min första BMW. Läser man detta så undrar man ju vad man har köpt :( Än så länge funkar allt som det skall och jag tar varje tillfälle att köra, jag missar avfarter för att få köra lite längre. Jag älskar min bil och blir ledsen att läsa att kvaliteten är undermålig, detta händer kanske även min bil lagom till att garantin tar slut?
if
34
iffe23
e92 325 coupe m sport 08
Hej har en e92 årsmodell 08...nöjd med bilen men har haft massa strul med diverse saker...bränslerören som gav ett konstigt ljud som spred sig i karosen,3 gånger till verkstaden innan de fixa detta.blåtand som fick uppdateras,förra veckan bytte verkstaden gummi dämpare i vramvagnen gav ett gnislande ljud vid gupkörning,gnislande ljud ur högra ventilation utsuget,de har än inte fixat detta.
Saken är når man betalar 450tusen för bilen vill man att den ska funka i 3 år problemfritt men bmw gör det inte.Verkar vara svårt att bygga en problemfri bil idag.E46 var mycket bättre bil.
Buspelle
Vi har två E90 som nu är ungefär tre år gamla och hittills har bägge bilarna gått i stort sett felfritt. Superkvalité.
Känner inte alls igen mig, och inte heller ifrån de 10-tals E9X jag testat. En tidig 06:a (uttagen 05) hade visserligen lite dålig byggkvalitet som jag testade.
Jag har kört två olika 07:or som gått 3000 resp 7000mil och båda dessa var helt skrammelfria och kändes väldigt tighta som sig bör.

Enda jag kan tycka är märkligt på min bil är att tanknålen är väldigt känslig på min bil och pendlar en del så fort vägen lutar lite.

Hur långt har din bil gått? Hur många ägare har den haft? Vilken karosseridel har rostat?

Tyvärr tror jag knappast E6X är mer problemfri än E9X.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Min E91 har gått 9000 problemfria mil.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Körde min 325d -08 ca 2200mil innan den såldes. Hade inte eett endaste problem med min bil. Var endast på verkstaden en gång efter köpet och det var för ett extra oljebyte iom att bilen levde ett hårt liv som chippad.

Helnöjd! - så därför är en ny E91 beställd till Januari/Februari.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Min bil hade gått 9000 mil när jag köpte dem i januari , problem men c-lås m.m
första veckan jag hade den. Nu har den gått 10400 mil alla problem på tio månader är för mycket.
Har haft två E 60 innan som jag varit mycket nöjd med.
Rosten var på bakluckan som bmw i och för sig stod för, men jag har 5 mil till närmsta BMW verkstad och lämmna & hämta bilen blir ju ändå mycket jobb med.
+ att vara utan bil ,då jag pendlar till jobbet varje dag!
/ Lasse
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
E9x-serien har överlag varit ett kvalitetslyft jämfört med E46:an som i bästa fall hamnade på "medelbra" i långtidstester och i olika tyska kvalitetsindex (ADAC ex). Men tyvärr så fins det alltid undantag när det produceras så många bilar.

För min del var det precis tvärtom; kom från problemfria 3-serie bilar för att nu sitta med ett riktigt måndagsexemplar ur 5-serien.

----
BMW CS #6212
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Håller med om bakluckan, lite skodavarning på ljudet.. :)

För övrigt så rullade min E91 utan bekymmer. Anledningen till att jag bytte upp en storlek var pga bilbarnstolar och annat. Men visst, den upplevda kvaliten är ju helt klart högre i E6X.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag upplever inte alls någon skillnad i kvalitetskänsla mellan E9x och E6x, utöver bättre ljusisolering i E6x. Skillnaden kommer när du klättrar upp i E65/E66 eller nya 7-serien (som jag inte provat).

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Lazze99, det var inte så att din bil var import ?
We
159
Weelie
435D GC-15
Har åkt nästan 3000 mil med min importerade E91 utan några som helst problem. Med nära 10000mil på mätaren känns den fortfarande tight utan gnissel eller knarr någonstans. Tycker den känns premium och välbyggd.
Import har väl samma kvalite som en svensksåld? Undantaget mätarskruvade exemplar.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Jag har kört e91 sedan 2006, först en 325i -07 som gick ca 6000 mil och nu en 325d -09 som har gått 1800 mil. Bensinarn kunde gå lite ryckigt ibland när motorn var kall och RFT-däcken på den årsmodellen var kass kass - men dom problemen har det ju skrivits spaltmeter om här på Autopower.

I övrigt har jag inte haft ett enda problem och det skrivs väldigt lite om struliga e91, så det låter tyvärr som att du har fått tag på ett riktigt måndagsex.

Jag hade gärna köpt en tredje e91:a, men nästa gång blir det nog en större bil av samma skäl som Anders S.

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Fick dommen på dragkroken i dag , fukt förmodligen . Man hittade inga direkta fel. En teksam säkring + indexsering draget . 2 timmar felsök.
/ Lasse
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag har en 320d E90 -05. Köpte den i våras vid 11600 mil, och nu har den snart rullat 14000. Hittils 0 fel! Inte ens en trasig glödlampa. Jag är extremt nöjd, och kommer definitivt köpa en E90 igen, fast då en 330d med M-paket.
Jag har kollat upp historiken på min bil, och den har endast behövt vanlig service. Inga garantireparationer har behövts.

//Johan

__
BMW 323i 6-cylindrig körglädje
RFT nämnde någon. Minns hur kassa dessa var på en av de första E90 jag testade 2005. Men vilken förbättring det har blivit sedan dess, har det både på mina nuvarande vinterdäck och även på sommardäcken och de är hur bra som helst.
La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Bilen är nu såld !!!
Bayer_Aleks
Du har helt enkelt fått ett måndags exemplar och du kan inte dra alla e91 320d över en kant bara för att du haft strul med den.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lazze99: Det var baskemej snabbt agerat! Ledsnade du på bilen eller fick du ett bra bud? Vad blir det nu för åk?

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Elakakatten : Det är inte slut med det, när jag hämtade bilen ifrån verkstaden fungerade inte stolvärmen.
Det blev "kortslutning" i mitt huvud, bilen lades ut på blocket för 174000kr såld
3 timmar senare för samma peng. :)
Väntar till våren när den nya 5 serien kommer, då brukar den gammla modellen
sjunka rätt rejält.
520d eller 525d -07-08 blir det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.