|
|
|
|---|---|
Danne_e39 |
Hur fanatiska är folk? skulle ni behålla eran bmw ni kör nu tex om ni vart erbjudna en bil av mer värde av ett annat märke, jag tycker personligen att en gång bmw alltid bmw, spelar ingen roll vad som annat erbjuds=) |
| För mig är BMW bra och trevliga bruksbilar och inget annat. Alltså är jag flexibel när det gäller val av bilmärke. Det finns många trevliga bilmärken för den som är kapabel till att ta av skygglapparna. :-) | |
|
Finns många saker som definierar en BMW entusiast.. Men en definition skulle jag vilja säga är att man dels enbart har BMW som bruksbilar och vårdar dessa som om vagnarna ska hålla ihop i 50 år minst ;) En annan beskrivning på entusiast är väl också att man har lite exklusivare BMW bilar och använder dessa enbart under den saltfria perioden, och då helst bara under soliga dagar :) Finns säkert en beskrivning på nätet vad som kännetecknar en "riktig" bil(BMW) entusiast. "Gillar att hålla på med bilar" och då främst BMW är väl också en def. Mvh Janne. |
|
Danne_e39 |
Spelar ingen roll vad man har för bmw tycker jag , så länge man sköter den efter vad de är så är man bmw frälst enligt mig ;) |
|
Frälst eller fantast skulle jag aldrig kalla det .. Gillar, låter bättre för mig :) |
|
| Första gången man kör en Bmw och bara har kört andra bilar då får man samma känsla som när man som liten baby går från att krypa till att gå. Då känns det onaturligt för en normal människa att börja krypa igen dvs köra andra bilar, dessutom går de ju emot utvecklingen :) | |
|
Själv anser jag att en sann entusiast kör sin BMW vare sej det är sol eller moln, torrt eller saltlake. Alltså i alla väder är det min BMW som gäller. Något annat fortskaffningsmedel är otänkbart för oss äkta BMW-entusiaster. Cab-Ing |
|
| Att han har BMWkalsonger på sig. | |
|
Att man döper sin son till *B*eppe *M*organ *W*illiam ;-) Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
michael.anki |
BMW-entusiast tycker jag är när man äger hon,brukar hon sparsamt och vårdar hon. Saltvägar vet hon inte vad det är. Har haft minst 1 BMW i 10 år. Vet om att det finns andra märken men det betyder inte så mycket. Bmw idag Bmw imorgon |
| BMW-entusiast är när man hellre står o dreglar över en BMW 316 från -77 med absolut ingen utrustning eller lull-lull överhuvudtaget än o stå o bliga på tex senaste Ferrarin eller nån annan skrytbil...:) | |
Danne_e39 |
"Något annat fortskaffningsmedel är otänkbart för oss äkta BMW-entusiaster. " Hehe kunde inte sagt det bättre själv klockrent =) |
Danne_e39 |
Det är väl tur att man har sambo som stoppar än lite grann, annars skulle jag helt klart kunna tänka mig en fondvägg hemma iform av bmw logo ;) |
|
Givetvis att man kör BMW alla dagar. Annars kan man väl inte vara BMW fantast? Jag känner igen mig lite grann i Pekkis definition ovan. Man har vänt på E4:an mer än en gång för att undersöka en förmodad gammal BMW som skymtat från vägen! Mvh Mats H |
|
|
En BMWentusiast är väl den bilägare som tillåter sigsjälv av att njuta av sitt fordon och kanhända spenderar en del tid i att dels förkovra sig i märket, dels uppskattar märkets alla positiva sidor som ger ett leende åt föraren. Vilken BMW det är eller så är av mindre betydelse, det är mer andan kring märket som räknas. Det finns många trevliga entusiaster som bl.a. postar på AP och ibland möts på BMWCS-träffarna runtom i landet. Mvh Asken |
|
|
En BMW Fantast kännetecknas av att han bara har haft BMW och inte har haft en tanke på att byta märke. Samlar på BMW-broschyrer och modellbilar. Och har alldeles för mycket BMW kläder av skilda slag. Ligger lågt i diskussioner med ägare av andra bilmärken eftersom man ändå vet att BMW är bättre... Beskrev just mig själv! Alternativt när en person väl har köpt sin första BMW efter att ha haft andra märken och sen inte byter till andra märken. |
|
| har sagt att jag har svårt att se anledning att köpa något annat än bmw och att jag därför troligen aldrig kommer att göra det. jag kommer troligen aldrig ha råd att köpa alla de bmw jag vill ha men att då lägga pengar på nåt annat märke känns befängt. men när jag har lokaler till det kommer den snabbt fyllas av gamla entusiastbilar. | |
|
Är väl lite av en svartfot då jag har haft många andra bilmärken,men under dessa snetrippar har det alltid stått minst 1bmw i garaget. Men jag är helt klart fantast, fast på senare tid har känslan börjat dala lite i samma takt som bilarna strejkar. I dessa tunga stunder så räcker det oftast att knäppa huven på en av 02orna så känns det bra igen. Och om inte 02 funnits när jag var yngre så vete tusan om det inte blivit jänkare för hela pengen. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Har privat BMW istället för tjänstebil av av annat märke. Passar för övrigt in på mig. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
En fantast gör medvetna val och är beredd att betala för det. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Att man har överenseende ! NN/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.