|
|
|
|---|---|
|
Tjaa! Ska nu snart lämna in bilen för att byta tändstift och luft filter så tänkte ja att sätta dit ett sportluft filter istället men har hört mycke om att man kan förstöra luftmass mätaren när man gör detta... vill gärna ha ett sportigare ljud därför tänkte ja sätta dit en sportluft filter... Jag har ingen aning vilken filter som skulle isåfall passa bäst men nånting runt prisklassen 1500 - 2000:- tänkte jag, ska man då ha sån universal öppen filter eller bättre o köpa en sådan som speciell är för bilen...? /Rupesh | |
|
Det är dåligt för bilen. Dels så sugs det in mera smuts i bilen men också om det är ett inoljat filter så kan oljan komma in och skada. ------- //Lövet |
|
|
Okeej jag förstår, då kanske de bättre o sätta dit en vanlig original filter istället, Tack för hjälpen =) |
|
|
Köp ett koniskt pipercrossfilter utav skummgummi, dessa är inte inoljade som äter upp LMM. K&N och övriga bomullsfilter är alltid inoljade och passar bäst till bilar som har mappsensor istället. Alt. ett Jamex iläggsfilter utav skumgummi funkar också. Lyckat till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.