|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja som sagt vad har jag för front på in bil eftersom jag har råkat ut för en olycka så måste jag byta fronten och vill ha samma front då är osäker va det är för front det är min första Bmw så har inte sten koll men nån vet säkert Har lagt upp bilder på bilen på "Mina Bilder" | |
| på bilar ligger den och inget annat vet inte hur man länkade upp en bild men annars är det väl bara klicka in på mej som användare sen på Bilar | |
|
Du har en BMW original M-sport front. Vad jag kan se är det en original i plast och ingen kopia i glasfiber. Detta kontrollerar du enkelt genom att titta på plastlisten på fronten, är den löstagbar så är det en BMW original front, är den gjuten i samma stycke som resten av fronten så är det en kopia i glasfiber. Du har ju en e36 kaross, till den karossen passar samma front till sedan, touring, coupe, cab och compact. Det enda du behöver veta är alltså att det är en BMW original M-front till en BMW e36. Min gammla bil: Länk |
|
| Okey tackar för svaret plastlisten är löstagbar så då är det en Orgingal front men då har jag en annan fråga vart får man tag på en sån här front ? vad Clean din gammla bil passa sjukt bra med den gula lacken mot det brun/beigea | |
|
Tackar :D Jag den gula var jag otroligt nöjd med. Du kan köpa en sådan front på BMW, den är dock VÄLDIGT dyr, ca 5000kr + lack. Jag vet att det är svårt att få tag på dem begagnade och i bra skick, men försök det först. Förresten, borde ditt försäkringsbolag täcka denna skada med lack och allt... Min gammla bil: Länk |
|
|
Såg att det finns en tråd som heter: Vart köper man m3 front med gt läpp? Kolla där för de länkar till massor med sidor med billiga M3 fronter. Min gammla bil: Länk |
|
|
Det behöver inte vara original om listerna är löstagbara. Det finns eftermarknadsfronter i ABS-plast som har det. De kostar inte så farligt mycket heller. De brukar dyka upp på blocket och AP-börsen emellanåt. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jaha okey fan va drygt om dom är svåra att få tag på då men Tyskland då? dom läre ju nästan ha på Ebay ska försöka kolla men man är ju inte skitbra på tyska direkt :P nja hade ju halvförsäkring på bilen så det sket sej med försäkringsbolaget | |
|
Jag är inte så insatt i e36 utbudet, men jag hade svårt att hitta något annat än glasfiber när ja letade för 5 år sedan när jag hade en e36. Det går dock att köpa original fortfarande, men jag hade nog också satsat på en kopia i ABS.plast OM jag själv skulle betala den. om försäkringsbolaget skulle stå för den ska det självklart vara original om den som byts är original. Min gammla bil: Länk |
|
|
Jag har vart in där och kollat också på den tråden men dom var väl ute efter M3 front vill inte ha en sån på min det skulle inte se bra ut blir alldeles för låg i fram den fronten men är det inte en sån här front som jag ska ha ? Länk |
|
|
Köpte min front här: Länk Klarade mig utmärkt på engelska... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Jo, det är en sån front som du ska ha... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Vill du inte handla utomlands finns denna: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Okey men vad bra men när du köpte din satt alltihop då eller va listerna lösa? tänkte eftersom man måste lacka sen också va kommer den i för färg? är det nån skillnad på den jag länkade till och den du länkade till ? Mvh | |
|
Det såg ut så här när jag packat upp allt: Länk Mycket bra finish på allt utom grillgallret, som var lite B /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| Okey fan va niiice att du hade tagit kort så man såg allt men var det dimljus med också med den du beställde? på den jag länkade till var det ju inte det därför den är billigare för det är väl exakt samma | |
|
Nope, inga dimljus med i det jag beställde. Hade redan nya i klarglas. Jag gav 1300 inkl frakt i början på oktober. Skulle tro att det är exakt samma front, men vet ju naturligtvis inte säkert. /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| Okey okey för den du länkade till den var med dimljus i alla fall ganska okey pris ändå 169,8 euro för Fronten+dimljusen ink frakt den jag länkade till skulle gå på 149,99 för bara fronten och frakten då blir det till att beställa från den du länkade till tusen tack i alla fall för all hjälp grymt tacksam | |
|
Det är lungt, bara att önska lycka till. Jag handlade precis detta kit hos denne handlare på eBay: Länk Har gåttt upp lite sen sist... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| Tack Tack okey ja den var lite dyrare med frakten det verkar kunna skilja sej rejält med frakten hos olika handlare på ebay jag kör nog på den första du länkade till som det var med dimljus också behöver ändå såna så passar på och köper men du hade inge problem med att montera på fronten eller så ? nåt man ska tänka på eller vara uppmärksam på när man monterar den? | |
|
Har inte monterat min front än. Provmonterade lite lätt, bara och det var inga som helst problem. Monterar den längre fram i vår, efter lackering. /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.