|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bavega: Jag bryr mig men min ursprungliga fråga var mer om det är tekniskt möjligt att köra med ett dåligt batteri. Visste inte om generatorn gav bilen allt den behövde men det vet jag nu eftersom Japmax kom med ett konkret svar och inte vad man bör eller inte bör göra. Med det menar jag inte att Roffas svar var onödiga, han kom med mycket bra information sen att jag inte lydde hans råd berodde mest på situationen jag befann mig i (ville hem snabbt och helst utan stopp). Nu är jag iaf hemma. Det gick galant att köra hem. Mätte upp laddningen nu när jag kom hem och den var det inget fel på 14,nåt. Och batteriet fungerar för tillfället utmärkt men jag ska köpa ett nytt på måndag. Har kopplat bort mitt andra batteri nu. Tror absolut inte att det var ett 85Ah batteri för det var en fjärdedel så stort som startbatteriet. Men storleken kanske inte har nån betydelse som bavega säger men i detta fallet har jag svårt att tro att det är så. Motorn spinner som en katt och det gör startmotorn nu också. Är fortfarande imponerad över hur bra bilen går och växlar. Tror jag gjorde ett bra klipp. Tack för all info grabbar! |
|
| Batteriet i skuffen är till webaston, så du vet. Ska du använda den så bör du inte lasta batteriet med ett slutsteg eller dylikt. | |
| 931fredde: hmm webasto säger du. Då undrar jag osökt, varför har jag ingen webasto då för? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.