AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.482

BMW 650, automat eller manuell?

Hej,

Jag letar BMW 6-serie. Ovanligt många har faktiskt manuell låda. För mig har det varit självklart biltypen ska ha automat. Vad säger ni övriga?
Får man en osäljbar bil vid manuell 6-serie?

Visa användare
8.669
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag skulle mycket hellre vilja ha en manuell! Har endast kört den med automat men som alltid tar automaten bort så mycket känsla, så jag tror manuell är en trevligare upplevelse.

Mvh Johan
16.589
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Manuell må vara trevligt, men i 6-serien hör den inte hemma. 6-serien är en 7-serie coupé och ska ses som en sådan. SMG är också ett otyg.

-------
//Lövet
Nej då. 6vxl fungerar utmärkt. Och kommer fungerar bättre ju äldre bilarna blir. I en automatväxlad 6serie somnar man ju... snark.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.