|
|
|
|---|---|
| den har börjat scrolla horisontellt och vertikalt "snett över skärmen" - sakta men säkert på alla kanaler. - nåt man kan fixa??? | |
| Inga Tv-experter här? | |
|
Kolla med Asken. Jag tror han har en lösning på problemet. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Låter som problem med antennsignalen eller något med TVenheten, sitter bak vid växlare/navenheten. Har dom flyttat runt någe kablage när dom bytte golv och häll på? Jag skulle försöka få lite signaler uppmätta om jag var du. Om det är bara vid TV så är det inte skärmen det är fel på. Kan inte hjälpa till med mer då jag inte stött på problemet förut... Mvh Asken |
|
| Sannolikt kan det ha att göra med just det, nav och resten funkar men det flimmrar skumt när man slår på tändningen... | |
|
Då är det färdmonitorn.... Kan inte repareras enl den info jag har. porva tex www.ecp.nu han tror jag har sådant begagnat. Mvh Asken |
|
|
Färdmonitor? . du menar skärmen? |
|
|
Jepp skärmen.. Bildröret.. Du kan ju kolla med Teknisk support om dom har någon bra lösning? |
|
| Teknisk support o jag är inte vänner sen jag ville programmera om M5 combiinstrumentet till 540..... | |
| ? Dom brukar vara vänliga.. Vem pratade du med? Maila mig privat... | |
|
Hej. Bildröret?? Du menar LCD/TFT-skärmen? Jag är intresserad av de kasserade prylarna, vilka som nu byts ut. Kanske vi så småningom kan bygga upp ett litet lager av reparerade "utbytesdelar". Jag är inte bang för att gå in under skalet, problemet är väl att få tag på lite dokumentation. MVH FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.