|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska snart beiskta bilen och kollade därför bl a lysena och upptäckte att dimbaljuset bak lyser bara på vänster sida. Öppnade och tittade men det ser ut som att det inte ska sitta någon lampa höger bak. Ska det bara ensidigt? Är det för att skilja dimbakljus från bromsljus som dimbakljusena är ensidiga? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Tror det är väldigt vanligt med dimljus på bara ena sidan precis som många bara har ett backljus. ___ //Ulf |
|
|
Ja det finns inte så många bilar med dubbla dimljus bak. Därimot har jag alldrig sett någon bil med ett broms ljus.. Håkan.. |
|
|
Men på e36-cabben är dimbakljuset dubbelsidigt - men den är ju äldre och tysklandssåld. Skiljer det mellan landsutförande? Eller är det något som ändrats med tiden? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Ja det kan ju vara att man snålat lite. Själv hatar jag allt som inte är symetriskt:-) Tror inte det har med att den är tysk såld,Men man vet aldrig.. |
|
|
1: oftast är de ensidigt för den bakom inte ska bli "bländad" och lätt kunna skilja på bromsningar av framförvarande. 2: i vissa länder är det till och med olagligt med dubbla dimbakljus. detta är inget jag är 100% säker på. men har för mig att jag hörde nått om detta på körskolan. annars har jag också bara vänster på min bmw. BMW ownz |
|
|
Det är väl ensidigt för att man skall förstå att det är dimbakljuset och inte bromsljuset som lyser. ______ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.