|
|
|
|---|---|
|
Tjo köpte mig en bmw 525 tds 95a för 2 månadersen ungefär som rullat 350000mil cirka. Den gick riktigt bra när jag köpte den men när jag hadde haft den ett tag så gick det liksom inte att varva på fullt ut, olika från gång till gång... 1,2 växel funkade att varava till 5000-6 rpm men 3-4-5 orkade han inte mer än 3-4000rpm då börja han rycka. Sen fick jag soppa torsk en vända (tank mätaren visar max 80Liter) men kom bara 47 mil hum tänkte jag och fylle i 50 liter ungefär och tänkte väll att dom har väll bytt tank till någon mindre.. (läst lite och det verkar vara ett vanligt fel att han inte suger sås ända till båtten eller någon igentäppt sil) (luckan i skuffen till förpumpen har även varit bort skruvad tyder ju på att dom varit där och pillat) Sen nu till det skumma så får han ingen Diesel.. man kan se att det kommer luftbubblar + att diesel rinnner tillbaka mot filtret, ahapp tänkte och började kika då har förra ägaren innan mig satt dit en backventil på matar ledningen nästan vid filter (ska väll igentiligen sitta vid tankarmaturen så inte diesel kan rinna tillbaka) jag tog väll dän den och hittade på massa skit som gjorde att backventilen stog i uppet läge vilket jag gjorde rent och satt tillbaka där den satt (fungerande) ( får sitta där så länge ska ha fart på bilen innan jag flyttar den till armataturen i tanken).... provade och starta bilen och den hoppade igång en liten stund men dog efter någon sec bara, konstig nog rann diesel tillbaka nu med, tanken slog mig att det kanske var tvärstopp i filtret och det var en massa skit där med så han kanske hoppade igång på den lilla diesel som fanns i diesel filtret sedan dog den... köpte nytt filter och satt dit men utan några resultat Sista jag provade var att ta bort matar slangen till filtret och körde på starten och det vissade sig att det inte kommer en droppa diesel ;( Vad kan felet vara? ska lyfta på armaturen i tanken och se om det är något fel.. EV kanske relätet har hängt sig? ska väll sitter vid styrboxen? | |
| har du blåst soppaledning sitter backventil åt rätt håll finns pil sitter backventil på rätt slang på matar slang inte retur går förpumpen dom brukar gå utan den ner till halvtank ungefär sen börjar det krångla | |
| Förpumpen fungerar inte.... hittade felet ;p | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.