AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
7.898

Köpa "billig" körglad roadster!

Sida 2 av 3
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Tveklöst Miatan av de alternativ du angivit!

Annars tycker jag Toyota MR2 kan vara ett roligt, udda alternativ. Min pappa har en och jag tycker den är riktigt skoj att köra med en sänkning och 150hk. Han gav 40 000 för den, den hade gått 11000 har jag för mig.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Just nu står det mellan Z3 och Miata.
Verkar vara brist på Miator i landet.

De flesta till salu är antingen osäljbara 90 hästarsvarianten, där säljaren effektivt döljer regnumret på bilderna så man inte ska kunna kolla upp just detta på transportstyrelsens hemsida. ;)

Konstigt nog så är ägarna av 116 hk respektive 140 hästars varianterna inte så noga med att dölja
ursprungskollen?

Hittar man en intressant bil på bytbil.com, så visar det sig efter lite googlande att det rör sig om
skumma, svartlistade skurkhandlare som mätarskruvar bilar hela dagarna. En handlare skrev överallt i fler annonser watt bilen hade gått endast 5000 mil. Men koll med bilregistret visade att besiktningsmannen noterat 17000 mil!!! vid intagningen till Sverige.

Snart blir jag så trött att jag köper en NY!!

Just nu har jag hittat fler "ärliga" Z3 som jag kan tänka mig?
Att det fifflas friskt med beggade BMW är ingen nyhet, men jag trodde faktiskt att avskrapet skulle hålla sina äckliga klåpar-tassar borta från Miata-bilarna, men ack vad jag bedrog mig! :(

/L
vad säger ni om fiat x1/9 förresten.. den är gammal men mittmotor och låg vikt :D
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Vad hittar man en sådan?

/L
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Man följer rostspåren...

-------
//Lövet
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Fiatn går riktigt bra, klart bäst av dom tre du valde, snabbare en porschen 163hk.

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Kanske som att svära i kyrkan, men..
Länk

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Fasiken va läcker MG'n är! riktigt snygg!, inte så farligt inköpspris?

Das bmw
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Hehe, Miataägarna kan jag inte svara för, men bilen i sig är väldigt trevlig.

Det kanske är många okloka människor som säljer eftersom de inte är kloka nog att behälla bilen? ;)

Skämtåsido, men MGF och Toyota MR2 torde vara rätt lika i sina karaktärer? Bättre kvalitet i Toytotan kanske? (nu spekulerar jag)
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
"behålla" ska det givetvis stå...
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag tycker MG´n får lite pluspoäng mot en MR2 just pga. det är en MG.. Det signalerar klart o tydligt att det ÄR en entusiastbil! Man behöver inte förklara sig eller känna sig som en yngre tjej (vanligen ser jag mest yngre tjejer i MR2:or)

:)

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Nu har jag lite att komma med i ämnet.

Jag har roat med att sladdat runt i snön den senaste tiden, kört båda mina BMW, E30 325 och E36 325T. E30in är helt klart roligast, men det beror nog mest på att motorn är lite för hysterisk i e36an, och jag ägt e30in i 6 år och kan bilen.

MEN, Mazda Miata -99 1,8 är en dröm i jämförelse med BMWna, har aldrig sladdat runt med en så snäll bil, man har total kontroll i den, sjukt kul helt enkelt.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tja, jag letar fortfarande.
Har kollat upp lite och tricket med Miata är att man måste hitta en
kärra med diffspärr. De svensksålda hade viscodiff som standard fram till -94 sedan kom torséndiff. De flesta importbilarna saknar helt diffspärr och då försvinner det roliga kontrollerade "drifting-övningarna" på vintern.

En svensk 1,8 -99 har Torséndiffen och bör således vara sjöisens sladd-konung.
verkar vara dött på blocket
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Bilen jag körde var jubileumsmodellen med sportpaket, bla Bilstein chassie, den körs året runt, är rostskyddsbehandlad 2 ggr, och ser ut som ny under.
Jag tror tyvärr inte ägarrinnan vill sälja den
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Länk!
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Länk!
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag har sneglat på den där bilen flash gordon länkar till.
Tyvärr misstänker jag att det rör sig om den oattraktiva 90 hästaren.
Förmodligen blir den osåld till det priset om så är fallet.

/L
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
En rx-7 FC kan jag VARMT rekommendera. Jag hade en sådan som vinterbil (!) för två år sen och det var superkul att köra. Jag hade en utan turbo (150 hk) från -91, usa import. Den hade gått 9000 mil och jag betalade 27000kr för den. Den gick superbra och krånglade ALDRIG. Wankeln var tillförlitlig som vilken annan bil som helst i minusgrader. Dock låg soppaförbrukningen på dryga litern. Aldrig mindre, men knappast mer heller. Det gäller dock att hitta ett exemplar som inte är misshandlat. Det gäller väl alla bilar men wankel i synnerhet då inte många kan laga dem.

Inget går upp mot wankeltjut och bakhjulsdrift :)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Länk!
Står inte villken motor den har :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.