AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
809

E34 520 som inte vill starta.

Hej,
Har ett problem med ene E34 520 från -96 som inte vill starta. Har ingen vidare erfarenhet vad gäller BMW sedan tidigare och behöver all hjälp jag kan få...

Hur som helst så gäller det som sagt en E34 520 från -96 som inte vill starta. bilen har ström och den klickar när man vrider nyckeln men sen händer det inget. Skulle tro att det har med startmodulen/nyckelkodningen/startspärr att göra men vet ej riktigt är det vanligt att dessa ger upp på de här bilarna? Är det dyrt svårt att fixa?

Någon som kan ge tips och input på vad detta kan bero på och vad som ev måste bytas!

Tack,

/Oscar

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har du ordentligt med ström/spänning? Om det klickar låter det mer som att den saknar de varorna. Mata på med feta startkablar och prova igen.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Om batteriet är bra och laddat så är det troligen dåliga anslutningar mellan batteri och startmotor(+) eller batteri och kaross/motor(-).
Hej igen,

Det verkar som om det har med elktroniken (startmodulen? kodning nycklar?) att göra. Sista gången bilen kördes så stängdes den av ett släp koplades till och sedan vill den inte starta igen när man försökte efter ca. 15min. Batteriet är nytt och full laddat. Vad jag kan se så ser anslutningarna fina ut så jag tror inte det har med det att göra. Har kopplat ström direkt på startmotor o den går runt. När man vrider på nyckeln till hör man vad jag tror är bränslepumpen men sen händer inget. Det enda som händer är att det surrar/pulserar från dessa två "runda grejor" vid stötdämpar tornet på förarsidan.
Har en bild på de som låter men får inte med det i posten tyvärr...

/Oscar

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.