|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ska åka och kolla på en E36 316i -95 imorgon, och förhoppningsvis även ta med den hem. Hade egentligen tänkt att köpa en Volvo 745 som vinter/pendlarbil för en lite billigare peng. Länk till annonsen: Länk Fördelar: -Nya sommar och vinterdäck -Nybesiktad -Nyskattad (ska skattas denna månaden, vilket faller på nuvarande ägare) -Nyservad -Enl. besiktningsman i höstas så var den helt fri från rost under. -Allt ska fungera och vara i bra skick -Svensksåld -4 ägare totalt varav 3 inom samma släkt/familj -Drar betydligt mindre än en Volvo. -Fullservad på BMW tydligen. Nackdelar: -Större inköps-summa -Mindre (hade helst velat ha en kombi) Just denna verkar vara i väldigt bra skick vad jag förstått på ägaren, och hoppas att det stämmer även i verkligheten. Funderar på om det är ett smartare val att ta en BMW 316 trots det högre inköpspriset? Inget annat jag behöver tänka på? //Jesper | |
|
Känns betydligt roligare att köra och tanka en 316 istället för en 745:a. Dessutom verkar det vara ovanligt bra skick på den. Dessutom sitter det M43 kamkedjemotorn i den. Kör på 316 skulle jag säga..(om du klarar dig utan 745:ans stora lastutrymme) |
|
|
Ser riktigt fin ut!En 316i med M43 motorn är helt klart en underskattad bil,men givetvis ingen raket. Dock är den garanterat både snålare och piggare än en 745:a,och fan vet om dom inte är pålitligare också!! :) |
|
|
Jag känner likadant, trevligare att åka i, lite roligare att köra. Kanske man till och med tjänar in den extra summan i bensinpengar i slutändan? Anledningen till att jag vill ha kombi är att jag hade tänkt åka ner i Europa med bilen till sommaren isf. Tanken var att ha en bil som var klar för att åka med till sommaren om suget finns. Åkte ner i Europa och körde runt med 3 kompisar förra året och det var fruktansvärt skoj! //Jesper |
|
|
tråkig men fin. sedanen är ju inte direkt snygg men praktisk. skulle må bra av snyggare fälgar, vita blinkers, lite puts och möjligtvis nerlackning eller ett m-paket. det är klart du ska åka bmw. |
|
|
Ja, jag är väl medveten om att den ser ut som fan. :) Men pengar till fälgar osv går till min 330 istället! Viktigare att hålla den i bra skick och snygg :) //Jesper |
|
| hellre orginaltråkig än sönderstylad. | |
|
Antar att jag börjar bli "Gubbe",men orginal-bmw är inte helt fel asså.Nu har jag dock satt på facelift grill och M-front på min,men det berodde MEST på att fronten var skadad på min 316i. I övrigt kan väl ett par vita blinkers vara rätt snyggt på E36,men annars kan man enligt mitt tycke o smak hålla den orginal.Absolut om det är en 316i iaf! |
|
|
du ställer frågan på ett bmw forum så de finns ju bara ett svar på den frågan ;) men nej bilen verkar vara värt pengarna helt klart! jag skulle inte köpa någon volvo övh när du kan köpa den som pendlar bil. |
|
|
Köpte bilen... Var lite rost på den, men inget allvarligt, men fanns massa historik och allt fungerade. Mycket nytt och bytt. Det var avgörande för mig. 22500kr lyckades jag få ner den i. //Jesper |
|
| gott. rost är svårt att komma ifrån. | |
|
Grattis! Man åker ruskigt billigt och bra i dom bilarna i förhållande till inköpspriset :) Das bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.