AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
983

Injektorer bytta - igen

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Efter att i fjor haft bilen inne en månad trodde jag att man äntligen hade hittat grundorsaken till varför min motor inte ville gå ordentligt (var inne sammanlagt 7 gånger med mer än 60 stilleståndsdagar, finns gammal post om detta), men när jag hämtade bilen igår så fick jag reda på att man bytt injektorer på cyl 1 och 2.

Igen...

Suck. Visserligen har BMW givit mig förlängd garanti (men kopplat till mig personligen och inte till bilen!) tills sommaren 2011, men det här börjar bli lite löjligt.

Någon annan som fortfarande byter injektorer, eller är det bara jag?!?

----
BMW CS #6212
dem nya spridarna ska nu vara i sin ordning, förstår bara inte varför dem inte bytte alla. dem uppdateras ständigt och får du nya spridare nu har jag svårt att se att du kommer få mer problem med dem, men som sagt jag hade bytt samtliga. hoppas du slipper mer strul
MVH
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...farsan har en 523i-07 facelift med den "nya" 190hk motorn, han har inte haft ett endaste problem ännu...
Men men ...hoppas att det så förblir.

Man blir ju lite fundersam..

Mvh Janne.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag tror inte det är spridarna som är problemet eftersom de bytts nu en 4-5 gånger under de 2,5 år jag haft bilen - snarare ett symptom på något annat som är det egentliga problemet.

----
BMW CS #6212
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

kan det vara ventillyftarna?
Vet ej var det är för fel men först fick jag för mig det är en spridare som spökar. Sedan tipsade Hasso om att det kan vara en lyftare...

Hade problem i veckan när det var minusgrader (ca -5°C). Motorn saknar en cylinder tills den blir varm. Sedan går den som den skall! Har hänt en gång tidigare, även då var det kallt. Använder motorvärmare, men det har inte spelat ngn roll. Bilen är fullservad och har snart gått 15000 mil. Jag har haft den sedan 9000 mil och har gjort extra oljebyten. Har som mest kört 2000 mil på samma olja. Om man söker i forumet på "lyftare" så finns det endel att finna om detta.

Hoppas att det löser sig!

//H
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Blev lite fel, men det går säkert att förstå ändå... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.