|
|
|
|---|---|
|
Hallå Har en e34 525 T -95 års modell. När jag köpte den satt det en ratt från en e39 M5 i. Airbaglampan lyste för att kontakten inte satt i (den under ratten). Nu har jag satt i kontakten och varit inne på verkstaden för att testa om lampan slocknade eller om den visade fler felkoder. Nu ger den konstant felkod dtc 2 (Tändkrets airbag, förare). Vad kan det vara för fel? Är det olika airbagsystem i E34 och E39 så det inte ens är möjligt att få det att fungera? Vart ska jag börja leta fel? Mvh Simon | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är tvåstegs airbag from ca mars -99 går inte att konvertera till äldre bilar som har enstagsairbag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Och M5an kom 99 så då är det kört med andra ord? | |
| Hur gör jag då om jag vill lura bilen att det sitter en korrekt airbag monterad? Går det att lösa med något motstånd så inte Airbaglampan lyser och så att Airbagen på passagerarplatsen fungerar? | |
|
Den finns M5 E39 byggda innan mars-99. Sedan fanns ju M-ratten innan M5. Men det låter som du har en för ny ratt. Plocka av den och se vilken datummärkning den har. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.