|
|
|
|---|---|
|
Är Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (BMW Longlife 04 står det i bak på "dunken") rätt motorolja till fyrcylindrig 318i E90? Kanske noobfråga men man ska alltid fråga en gång för mycket. Tacksam för svar! | |
|
Länk 628csi |
|
|
Åk till BMW och säg ditt reg nr och att du vill ha motorolja, lägg sedan upp VISA-kortet. Klart!!!! Finns det något annat sätt???? Varför vara snål när man har en så ny fin bil??? Min gammla bil: Länk |
|
|
Tillägg: Om du bara ska hälla på en liter, varför skulle du vilja hälla på en liter av en annan olja än just den som redan är i motorn, varför vill du blanda två olika oljor? Är det inte bättre att hålla sig till det BMW rekommenderar? Min gammla bil: Länk |
|
|
Mackan. Var fan har jag skrivit att det bara är en liter som ska i och vem säger att det är min bil? 1000 kronor för 4 liter tycker jag inte är att hålla tillbaka. Det var förövrigt "premium"-oljan och helt rätt olja enligt 628csi;s länk. Tack! |
|
|
Och angående ditt jiddrande om att blanda olja(inte för jag vet var du läst att jag eller någon annan i denna tråd tänkt göra detta) så ska faktiskt oljan bytas och således töms tanken helt. Och du som leker så smart borde förstå att Castrol pungat upp duktigt med pengar för att det ska se ut som det gör på olje-locket i dom senaste bmw-motorerna. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.