|
|
|
|---|---|
|
Hallå hallå. Har precis köpt mig oljetryck och oljetemps mätare till min 325 E36:a. Dock passar inte oljetrycks plattan som jag köpte med och jag undrar om någon annan här möjligtvis har någon erfarenhet av att installera dessa mätare?.. Finns det ett enkelt och smidigt sätt att göra det på? Tacksam för alla svar! | |
|
Vad är en oljetrycksplatta? Du har väl köpt en elektrisk mätare? I så fall har du fått med en mätare att sätta i bilen, en givare att sätta på motorn (och så dras en elkabel mellan dessa två) samt en adapter att sätta mellan motorn och givaren. Adaptern kan vara av T-typ (tex Länk där en del skruvas in på samma plats som original oljetrycksgivare. Original oljetrycksgivare skruvas fast i ena T-änden och oljetrycksmätarens givare (tex Länk skruvas fast i andra T-änden. Passar det inte så har du fått fel grejor! Per L |
|
|
Länkarna ovan fungerar inte! Försöker igen: Länk Länk dvs BILTEMA 32-1078 och BILTEMA 32-182 Per L |
|
|
Oj skrev fel där. det skall inte var oljetrycksplatta. Tänkte på en helt annan grej samtidigt som jag skrev. Har du själv gjort en liknande installation på en E36:a? För det går inte att göra på samma sätt som andra bilar. |
|
| Bump, undrar också vart man smidigast kopplar in oljetryck + oljetemp. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nickklick : Skulle du kunna beskriva problemet lite närmare. Ju mer information man ger desto större chans är det att få svar. De grundläggande uppgifter som är intressanta är - vilken oljetrycksgivare & mätare har du köpt och varifrån köpte du den? - har du länk till produkten är det ännu bättre! - vad är det som inte passar var någonstans? - varför passar det inte? |
|
Gjort precis som beskrivs av Per L, kopplade ett Y-Kors (biltema) där orginal mätare sitter (vid filtret på vår bil, en 325i -92) och satte sedan in orginalmätaren i ena grenen på y-et och vår mätare på andra grenen (också biltema), snodde ström till mätaren från ljusreglaget. Var trångt att komma åt att göra detta utan att plocka bort lite saker i motorrummet men det går nog. /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.