|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick min E39 länsad i natt på xenonljus, navigation, cdväxlare och dvdspelare. Tyvärr var jag inte den enda som drabbades i Knivsta där jag bor. Enligt uppgift från polisen hade samma sak hänt norr om Uppsala för några dagar sedan så det är säkert någon liga som åker runt. Jag vill bara tipsa er som bor i närområdet att ställa undan bilen om ni har möjlihet och inte göra som jag och ställa den utanför garaget. | |
|
Tusan va trist. Själv jobbar jag i Uppsala och kör e39. dock så parkerar jag i garage under natten men visst är man orolig att någon rycker lyktorna en mörk eftermiddag. Frågan är hur säljs dessa vidare sen? kanske såhär, känns lite misstänk att ha 5st bmw navi att sälja. Länk |
|
| opps misstag av mig.. var naturligtvis inte 5st utan från en x5 :P så går det när man är lite för snabb | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har samma problem i Hassoland med närområden. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Fick en förvarning från verkstan om att det kan bli frågan om en inlösning av bilen. Jag hoppas verkligen inte det då jag trivs med bilen och jag får nog svårt att få ut pengar som täcker att köpa en likadan. Är det någon som har en uppfattning om hur dyrt det blir att ersätta sakerna jag listade i första posten? Till det kommer lite lackjobb på dörr och listerna runt strålkastarna och arbetskostnad för hela kalaset. Tycker sånt här är så tröttsamt men det är bara att bita ihop. |
|
|
Det som brukar kosta massor är om dom har klippt av kablar och kabelmattor. Är väl i princip omöjligt att laga och måste då ersättas och vissa kräver mycket demontering för att dras genom bilen. ___ //Ulf |
|
|
Om kablarna är hela, så tror jag det kostar mellan 40-70000 kr att få det åtgärdat. Dessa siffror baserar jag på vad det kostade att åtgärda min bil efter inbrott där navin blev stulen. Mvh/ Niclas |
|
|
Jag tror nog att kablarna var hela men jag är inte riktigt säker. Det är väl bara hålla tummarna och invänta domen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.