|
|
|
|---|---|
|
Hej, skall köpa ny kupévärmare. Tänkte köpa en minimodell (DEFA Termini eller liknande). De är ganska dyra, kollar därför på Tradera, och ser exempelvis: "Defa Termini 1350 kupevärmare HELT NY NYPRIS 1200kr modernum". Är fundersam på formuleringen (och risken att bli lurad). Säljs en kupevärmare av modellen Modernum, fastän säljaren anger DEFA för att det är lika produkt (med skillnaden annan etikett)? Vet någon hur det ligger till med Defa och modernum? Samma tillverkare eller helt olika? Mvh Henrik. | |
|
Termini kostar 790kr på Jula! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Spelar egentligen större roll det är ju specad en Defa. Och det finns ju en jäkla massa att välja på olika säljare också. En sådan värmare följde med Gascompacten jag köpte, funkar utmärkt dock bara ett effektläge. så du lär använda minsta 10A säkring om du ska ha motorvärmare också. Kan ju mycket väl vara samma tillverkara. Notera har du larm med cupesensor kan det var nödvändigt att avaktivera den, det är en jädrans snurr på fläkten som förmodligen kan utlösa larmet, det har ju hänt åtskilliga ggr på E39/E46 vid användade av kupevärmare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso! Tack för tipset om larmet, det hade inte jag tänkt på. Får köra en test när jag kommer hem. mvh lloydan |
|
|
Tradera? Hmmm, säljaren som henrik23d åsyftar har sålt ett hundratal sprillans nya Defa Termini för ca 360kr/st den senaste månaden... Det luktar lite bränt om dom motorvärmarna tycker jag. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Han kanske råkade få med en låda från jobbet :) Gissar att påslaget till konsument är typ 300%. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har en Termini i min E61 och den utlöser inte larmet. Har den monterad på kardantunneln vid passagerarens fötter. /Jonas |
|
| Ja73: Låter bra, då behöver jag kanske inte vara orolig. | |
|
Tack för svaren och goda tips! Fick dock det enkla svaret av annonsören att han/hon hade lagt modernum i rubrikraden, helt enkelt för att få fler träffar om man skulle råka söka på just modernum. Lloydan: Ja, det verkar vara en och samma person som sitter på ett väldigt stort lager av dessa fläktar. Känns inte helt rätt. En teori kan vara att ett större parti har sålts via KVD:s auktioner, har sett att de har sålt div. delar från Micro... kanske långsökt. Mvh Henrik. |
|
|
Med tanke på att hela Micros konkurslager gick ut via KVD så är det väl inte omöjligt? Annars tycker jag din skepsis är hälsosam. När det låter för bra för att vara sant så brukar det inte vara det. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.