|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag ägt min första BMW i ca två veckor och hitills har jag varit nöjd men så idag kom kylan! Det som har hänt är att jag har givetvis glömt att smörja låsolja på bilens alla dörrar så de kärvade lite i morse. Men när jag skulle stänga förardörren gick det inte för dörrmekanismen hade frusit, men jag har automat så det gick o köra till jobbet ändå (hållandes i dörren). Men när jag kom fram till jobbet skulle jag "mjuka" upp dörröppnaren lite genom att dra i det inre dörrhandtaget. Men då sa det knak och den gick sönder och så märkte jag att den var av plast???? Min fråga är då är det enkelt att byta den och hur mycket av bilen behöver man plocka isär? Och kan man köpa dessa i metall så man slipper råka ut för det igen? | |
|
Hej, Om det enbart är det innre silvriga dörrhandtaget som gått sönder så är det enkelt att byta ut. Det sitter enbart fast med en skruv innanför en plastplupp mitt i handtaget. Eventuellt kan du behöva lossa dörrinnersidan om det är lite trångt, men det klarar du dig troligen utan. /Andy |
|
|
Tackar för det då ska jag ge mig ut på jakt efter en sådan senare idag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.