|
|
|
|---|---|
|
Tjenis! är det någon som vet vad som kan vara fel,när jag lägger in backen så blir det ett kraftigt ryck och klonk i bakvagnen. jag har bytt nästan samtliga bussningar. kan det vara klumpen som är kass?? Mvh Annermalm | |
|
Det finns ju en hel del bussningar som håller klumpen och annat där bak, börja med att hisa upp bilen och låt någon sitta i och spela på kopplingen medan dugår under för att se om du kan se något glapp i bussningar och dylikt (runt klumpen med omnejd) /Johan "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
|
Tjena pcdoktorn! jag har kollat under till och bytt fästet till klumpen. jag antar att det är klumpen för att när jag nyss var ute och rulla bilen för hand med bilen i P läget så klonkade det i från klumpen. antar att bilen har gått hårt under tiden som torbjörn ägde den??!! föresten!! din bil blev grym med rondell 58erna Mvh Annermalm |
|
Tigerr |
Hej hej! Anledningen att din bil rycker beror på två enkla saker - Stark bil, stark låda.. Har samma "problem" på min 525iA - Att det rycker till och klonkar om man gasar på när man ska backa. Klonket berr på drivlinan, inget att oroa sig för! Så länge det rör sej om rena "klonk" och inte en massa gnissel och kvidande ljud.. Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.