|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har lagt i en M50B25 icke vanos -92 motor i min 30 -89 Har kopplat ihop all el, bilen startar och går men med en väldigt ryckig å hoppig tomgång, som att den går på 5 cylindrar typ. Så fort man nuddar på gasen så dör motorn?! Luktar bensin om avgaserna oxå. Funderar på om ja satt någon kontakt fel, eller om tps, lmm eller box kan vara trasigt?! Hur ska ja gå tillväga för att lösa detta problem? Låna lmm box å tps att testa med? Tyvärr vet ja ingen som har... Kan det vara mitt gamla defa larm som satt i e30 in som spökar, har ju aldrig krånglat innan nått med de!? Eller kan de helt enkelt bara va lamdasonden, har inte kopplat in den, någon som vet vilken färg som ska ihop med vilken. kör med original bosch lamdan från e36 (två vita, en grå och en svart kabel) Hjälp mig, vill ut å sladda :P | |
|
Felsökte lite idag, kom underfund med att cylinder 1 och 4 får inte gnista, fel på signalen + att en tänd spole är trasig. Bilen laddar 16-17 volt :S Ska byta volt regulatorn imorgon, och låna en styrbox och spole av en snäll vän :) Kan den höga spänningen ha bränt styrboxen och spolen? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.