|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kollat på Supersprint också, Kan bara konstatera att det finns många schyssta system att välja på. Prisintervall C:a 13-20´ där finns det mycket sen finns det system för 45-50´ också. //Fredrick |
|
| Någon som hört några av systemen i verkligheten? Lite luddig fråga, upplevde en C63 AMG igår, rätt såld på det ljudet, vilket av systemen låter mest likt det? Inte extremt högt, bara väldigt kraftfullt. Kupéresonanser är stort minus. | |
| ..menade inte att Mercan hade kuperesonanser, utan att högljudda eftermarknadssystem brukar kunna bjuda på det fenomenet.. | |
| Fredrick, kolla denna tråd på egen risk Länk Du kommer bli galen på vilket system du ska välja ;D | |
|
Galen länk Frun börjar tröttna............... Vad tror du.......RPI om man klarar lite gnissel? Var köper man Rpi? Tack /Fredrick //Fredrick |
|
| Länk. Eloy är kanon att ha och göra med! | |
|
Hej Nu har jag beställt ett Arqray. Verkar vara riktigt premium och ganska sällsynt här hemma. Levreras direkt från fabriken i japan till min dörr. -Håll tummarna att det kommer ge gåshud till våren! www.arqray.jp Tack för all hjälp i denna tråd! //Fredrick |
|
|
Blivit strul med Arqray systemet, det är gjort till Coupen och ska moddas till Cabben. Vill ej ha strul med sånt. Avbokat............ Jag som hade bestämt mig! Nu lutar det åt Eisenmann eller Slipon från Akrapovic //Fredrick |
|
| Fredrick: Mitt tips är Hartge, hade det själv på min E90. Kostar en del men f*n vilken upplevelse. Andra alt. vore Krei-sieg, någon av deras varianter. Kolla deras hemsida, där finns videos av hög kvalité. Sådana videos som inte borde få göras :P Hursomhelst, så vet jag att vilket avgassystem du än väljer, av högre klassen av tillverkare såklart, så kommer du att få en slutprodukt som du aldrig vill sälja! Lycka till! | |
|
Nu fick ni mig att börja kolla på sånna där videos igen.. Då går det inte att sluta! BMW M3 E92 Krei-sieg F1 Valvetronic (Enl. mig det grymmaste ljudet på marknaden) Länk Länk Länk |
|
|
Seriöst? På de tre sista videorna så låter det som att någon har misslyckats med att montera avgassystemet. Låter ju som det läcker nåt fruktansvärt. Och ljudet vid gasuppsläpp? Fy fan. Aldrig att jag skulle ha det på min bil. Tur att smaken är delad :D // Erik |
|
| Heinz_Keller: håller med, låter för redan vid tomgång. | |
|
har eisenmann race o hamann kattar o ca 17hk starkare sjönsång i vår med färdig bil. akropavik är enligt min mening det bästa på allt utom pris fast det visste vi ju redan. |
|
| Det blir GT2 till min E90 :) | |
|
Jag har valt milltek, jaja jag vet att det inte är det fetaste men det får duga och i samband med detta en ny programvara, ska kunna bli C:a 445 Hk Totalkostnad C:a 17.000:- Snart är gatorna sopade!!!!! //Fredrick |
|
|
jag hade köpt detta :) Länk |
|
|
Upprepar min fråga (även om jag förstår att den är lite 'luddig'): till er som upplevt några eftermarknadssystem till M3, -Vilket system gör att M3 E9X kommer närmast ljudmässigt M-B C63an? Är 100% såld på det ljudet. |
|
|
HFR; har tyvärr inte svar på din fråga - men C63:an har ju 55% större motorvolym vilket ger ett helt annat ljud, så det bästa sättet är nog att köpa en M-B...o då får du ju en snabbare & starkare bil på köpet ;) |
|
|
Sani > Mjo, starkare och snabbare, men ingen Bimmer :) , får intrycket att M3 är mer engagerande - det är bara det brutala, djupa och omvälvande V8-ljudet från C63, Corvette och även i viss mån M5 E39 som lite saknas i standardutförande. En kallstartande original M5 E39 räcker gott i avgasljud för min del, upplever M3 E9X som lite mindre högljudd, rätt eller fel? Men det är väldigt lätt att det blir antingen för mycket, eller på fel sätt (som i exemplet Kreissieg ovan), och en youtube-inspelning ger inte så mycket kött på benen, då olika typer av mikrofoner tar upp olika ljud på olika sätt, därför hade det varit kul om fok här som hört systemen i verkligheten kunde ventilera lite - om någon av dessa även hört tex en vette Z06 eller C63, och kan jämföra lite gör ju inte det saken sämre :) |
|
| ang skillnad i cylindervolym så håller jag med dig om att det måste innebära andra förutsättningar, men att få ut fint V8-sound ur 4 liter tycker jag går fint tex i fallet nuvarande RS4 och förra RS6 (4,2 liter). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.