|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw galningar. Håller på med en lite "utredning" angående sport avgassystem till min kommande leksak. Följande företag är på tapeten: -Eisenmann -Milltek -Arqray Milltek är billigast, eisenmann verkar vara bra grejer. Arqray väcker av nån anledning......Vill ha känsla. Har hittat återförsäljare som levererar med lev från japan direkt till min dörr. Lite krånligt att betala nån ÅF i Usa och få lev från japan. Känner ni till nåt sätt att köpa Arqray. Eller har ni bättre tips på fett ljud till M3-2009 Tack för hjälpen /Fredrick //Fredrick | |
| Supersprint har inget roligt till den? | |
|
Jo Supersprint finns till nya M3. Men tycker personligen att Eisenmann är ett bättre alternativ i så fall. Inget fel på Supersprint men Eisenmann låter mycket bättre =) Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Akrapovic är ju outstanding till MC. Skulle lätt köpt det om jag kört M3 igen. | |
|
Vad kul Fredrick_B Då är vi två om att se fram emot en ny M3a till våren. Håller på att kolla upp vilket system jag ska införskaffa. Det är inte helt lätt då man inte har så stor koll på vad som gäller. Har tittat på Milltek då det var aktuellt att montera detta system på S5an. Tycker finishen är ok samt att priset verkar var ok. Eisenmann kan vara ok. Hur är Ferrita-systemen? //Stefan |
|
|
För min del (om jag får igenom mitt byte) lutar det helt klart åt eisenmann, efter ha lyssnat på ljudfiler från de flesta fabrikat. Stertman ute i nynäshamn tar hem de flesta och kan även hjälpa till med en bra Giac flash. Väntar på ett paketpris på hela alltet. Mvh |
|
|
Akrapovic är säkert super, men det känns som man betalar lite för mycket för att det är i titan...M3 är ingen lättviktare ändå. Det är svårt att med hjälp av tex youtube få en uppfattning, för alla mikrofoner tar in ljudet olika, man skulle behöva en film med samma inspelningsutr. och alla avgasalt. |
|
|
Eisenmann Race låter väldigt bra, kanske bäst enligt mig! Rykten säger dock (går nog att kolla upp) att de knappt väger mindre än originalburkarna som inte ger någon bättre effekt. Men ljudet... RPI däremot har en 28 hästar ökning på bakhjulen och ger ganska bra viktbesparing också. Kostar som Eisenmman, ca 18-20 000:- Kul film: Länk |
|
|
Vilket är RPI? Ingen kommenterade arqray. Finns ganska mkt på youtube. Där kan man få systemet i rostfritt med slutdelen är i titan, kostar strax under 3000 usd. Har ingen prisuppgift ang acarapovic, med de ser grymma ut. //Fredrick |
|
| haha den där mesisterschaft låter för skönt:) | |
|
Hej igen Länk detta låter sjukt gott. Ingen skrän, utan bara djupt fett V8. Förmodligen apdyrt, har lagt ett mail till Akrapo´vic för pris.... Lyssna´, vad tycker ni? //Fredrick |
|
|
Akropovic känns lite som Kreissieg när det kommer till byggnad/kvalitet. Finns som bakre ljuddämpare till helsystem. (Ca 28 000 - 50 000 SEK) Race Precision (RPI) kan man läsa lite mer om här: Länk |
|
|
Hej och tack för dina svar.... Några 50 kakor ska jag inte lägga på detta. Ett helt system för 2750 USD, verkar ju schysst. Du tycker det är det man ska ha? Är ett sånt set helt komplett, bara att lämna in med bilen till en bra mek? Tack //Fredrick |
|
|
Instämmer att 50 000:- är för mycket för ett avgas. RPi upplevs som mest "bang for the buck", stor effektökning + stor viktminskning, dessutom för ett bra pris. Ingen konst att montera heller. RPi GT Race låter ju en del också, och som med alla högljudda system måste man ha i åtanke att det kommer dyka upp nya jobbiga missljud i kupén, så som knarr m.m Inte så ku på en ny M3 kanske?! Jag tror jag hade kört med Eisenmann, erkänt märke som dessutom har ett bra andrahandsvärde. Finns att välja mellan Sport/Race. Säljs av svenska Xerius-racing! Lycka till =) |
|
| Jag hade kört på Raceprecision! | |
|
Sportauto testade en Workx-trimmad M3a e92 med akrapovic avgas som vägde 23kg (ungefär hälften av originalsystemet) och som tydligen gav ca 20 hk. Den körde 0-200 på 15,5 s så bilen mådde ju uppenbarligen bra. T5 -05 |
|
|
Supersprint Race är det enda vettiga för vilken M-bil son helst. Med Eisenmann låter det som en trimmad 240, men ni kanske gillar det :) |
|
|
Phoenix M3, Posta ett klipp där en M3 med Eisenmann låter som en 240, måste missat det! ;) |
|
| Kan instämma med Phoenix M3, generellt låter Eisenmann inte bra! | |
|
Backar Phoenix M3 och Mackyfr. Eisenmann låter inte bra! Smattrig fartcan! |
|
|
En volvo 240 Grp-A låter ju grymt :D Tur att det inte var lika dyrt med akrapovic till hojen :) // Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.