|
|
|
|---|---|
|
Hade motorvärmaren inkopplad idag och stressad som man var då glömde jag plocka bort sladden. inkopplignen har jag i kåpan till dimljuset. Så nu måste jag byta kåpan och ev dimljuset. Samtidigt fick stötfångaren lite stryk. Där dimljuset sitter i stötfångaren har det gått av liten bit. Finns det nåt man kan limma den med? Dimljusetsinfästning där skruven skruvas fast gick av i böjen plus en flärp på motsatta siddan gick av. Går det att limma den med? dimljuset är bar knappt 1 år gammal så skulle gärna vilja fixa till den innan jag köper ny på bmw. Så tacksam med tips på bra plast lim och hur jag ska gå tillväga? MvH Peter MvH Bmw 4-ever | |
|
Brukar använda superepoxy strong, 2 komponent(två sprutor som mixas i pipen) för att limma plastdetaljer, har limmat mängder med leksaker till ungarna diverse andra saker såsom baklyktor, 2 extra ljus som knäckt sig i foten, har hållt i 3 år nu etc. Slipa med sandpapper på ytorna som du skall limma så fäster det bra. mvh |
|
|
Superepoxy i all ära, men på feta plaster måste det till superlim med primer. Torka rent ytorna som ska limmas med t.ex kemiskt ren bensin. |
|
|
feta plaster? menar du mjukare plaster? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Här är lite info om loctites produkter för fordon. Länk |
|
|
Prova aceton. Är det rätt sorts plast så smälter acetonen den och man kan limma ihop delarna. Aceton på en topz och badda brottytorna och sen ihop med det direkt. Låt "härda" över natten. Baklyktor och liknande plast går väldigt bra att limma med aceton. Men var noga med att inte spilla på synliga ytor då det blir fula märken av det. ///BMW - Was sonst! |
|
| Loctite 414 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.