AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
802

Från Volvo till BMW

Hejsan ,
Detta blir mitt första inlägg på detta forum :-)
Jag ska efter många volvo år byta till en bmw.
Jag har ägt en hel del V70 och tänkte köpa en BMW 320 (2006-2007) Bensin, runt 6000mil.
Hur är ägande om man jämför med volvo?
Skatt,service kostnader/intervaller?
Sen är det ju en djungel med alla benämmningar. Vad ska jag titta efter och vad ska jag undvika?
Någon kanske har en bra www sida som man kan läsa på lite om bmw och dess utrustnings nivåer.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Det du ska kolla efter är att bilen har:

-Advantage pkt. > Dimljus, takreling (touring), Läderratt (multifunkt.), LM-fälgar.
-Comfort pkt. > Utökad ac (klimatautomatik), armstöd fram, PDC bak (park distance control), regnsensor, farthållare, radio professional.

Dessa räknas nog som måsten på en BMW.

Sen kommer de roliga tillbehören som delar upp BMW lägret i två läger ang. om det är ett måste eller inte...

-Xenonljus (finns med i Dynamic pkt, men kan även utrustas separat)
-Sportstolar, (finns med i Dynamic pkt, men kan även utrustas separat) har du en gång testat är det svårt att vänja sig vid något annat.
-Dynamic pkt. > Sportfjädring (sänkt + hårdare), Lädersportratt, 17" fälgar, sportstolar, xenonljus, belysnings pkt.

Till sist det mest eftertraktade paketet M-sport.

Lycka till i jakten.

// Jonas
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Ahhh...glömde ju den omdebaterade frågan skinn eller inte också.. ;o)

// Jonas
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Grattis till ett gott val av märke men från en V70 till en 3 serie så får man byta ner sig en hel del i storlek
Prova dig fram så du inte köper en allt för liten bil har iofs aldrig haft en 3 serie bil men det är mest för barn och mega stor hund
Som föregående talare så kan man få det mesta i utrustningsväg till sin Bmw så titta på några stycken innan du bestämmer dig

Lycka till

Ha de T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.