AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
741

Missljud i bakvagn 520 -95

La
6
Lainan
520I -95
Tjena, Jag har en bmw 520I ifrån 95, alltså e34 karossen.
Jag har ett ganska ordentligt klonk ljus i min bakvagn, ljudet uppkommer när jag kör på ojämnheter, eller gasar iväg ifrån stillastående, och när jag gasar kraftigt efter att ha motorbromsat.
Åkte till en bekant som har en bilverkstad, han sa på en gång efter att ha provkört bilen att det var stötdämparna bak. Skulle gärna vilja att någon kunde bekräfta detta, så jag inte köper grisen i säcken...
Har inte någon nivåreglering eller något sånt..
Mvh Linus
Li
138
Lill-Myran
Volvo V60 D4 (VEA) Summum -14
Jag tycker det låter som ett klockrent fall av slitna silentblock. Hör med en verkstad först så att du inte börjar byta något i onödan.

Välkommen till forumet förresten!
La
6
Lainan
520I -95
Okej, har du någon aning såhär på rak arm vad det skulle kosta att rep detta?, eller om det går att byta själv?

Tack så mkt!

Mvh Linus
Li
138
Lill-Myran
Volvo V60 D4 (VEA) Summum -14
Jag har ingen större koll på vad det kostar faktiskt, i mek-guiden här på autopower står det väl ca 1500 kr om jag inte har fel. Kika på "Gör-det-själv" -> mektips och sök på silentblock så ser du en anvisning om hur du kan göra för att byta själv. Annars är sökfunktionen på forumet bra, skriv in silentblock e34 eller liknande så hittar du nog en hel del intressant.

Annars är det väl säkrast att beskriva problemen du har för en mekaniker och sen höra vad de tar för ett byte.

Lycka till med sökandet!
La
6
Lainan
520I -95
hittade mektipset efter jag hade svarat, Jag tror jag lämnar in de, har ingen tillgång till lyft. och inget garage, så orkar inte ligga på grusuppfarten å meka. Tack för all hjälp!

Mvh Linus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.