|
|
|
|---|---|
|
Tycker original ratten tar bort mycket av körglädjen i min z4:a. Provkörde en annan med M-ratten, var en helt annan känsla. Tycker en så fin bil i övrigt ska ha en bättre ratt. Någon som har bytt sin original mot en M-ratt? Vart köper man den och är det svårt att montera? Hittade bara en tråd om detta när jag sökte här på AP. | |
| Jag har bytt till en M-ratt och jag håller verkligen med om att det blir en helt annan känsla. Enklast är att köpa den hos din BMW-handlare, eventuellt kan du hitta den på nätet, exempelvis på Ebay. Den är inte svår att montera, se bara upp när du tar bort airbagen. | |
| Hej Kineto, får man fråga vart du köpte din ratt och hur mycket den kostade? Är din orginalrattem med knappar? Är det knappar på den nya M-ratten? | |
| Jag hittade min på Ebay. Det finns två varianter, en med svarta sömmar (från M-paketet) och en "äkta" M-ratt med sömmar i M-färgerna (från Z4 M). Den förra tror jag kostar knappt 4.000 kr , den senare runt 9.000 kr. Båda varianterna har multifunktionsknappar. | |
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.