|
|
|
|---|---|
|
det är så att jag bytt termostat för ca 70mil sedan och trode att allt var frid och fröjd.Men så idag körde jag 4mil utan problem helt plötsligt börjar fanskapet koka .tyckte att jag hadde lufta bra tydligen inte eller och låter som det rinner vatten under instrumentpanelen.NÅGON SOM VET ORSAK | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade du värmekranar och sånt öppet när du luftade?? inte, förmodligen mera att lufta bort. MVH Hasso |
Dr_Mario |
Om du tycker att det rinner under instrumentpanelen så kan det vara värmepaketet som har gått sönder.. |
Tigerr |
Min brorsa var med om en otrevlig sak: Hans 528iA började klaga på "kühlwasserstand" i färddatorn. Inne på "Mette Auto" i Åbo i Finland så kommer man fram till att det är flottören (eller vad det nu är som känner av sånnt) är isönder (systemet är nämligen fullt), den byts - systemet fylls på på nytt.. Väl hemma i Sverige återkommer "Kühlwasserstand", min brorsa tror det bara rör sej om nått glapp, precis som förra gången. När han drar bilen så flyger temp mätaren upp på rödmarkeringen och när ´han går ur och kollar så är kylarsystemet snustorrt.. Detta beror på att de glömt sätta på en packning nånstans, så kylvattnet rann helt enkelt ut - MYCKET otrevligt! Ingen skada skedd dock och ny packning kommer på på måndag! Tigerr |
| Angående luftningen i kylsystemet. Är det nån som vet om det finns mer luftnipplar eller liknande att lufta på en m-30 motor förutom på termostathuset? typ på värmepaketet?? | |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Nej det gör det nog inte, inte vad jag sett iaf. men det brukar inte vara några problem om man öppnar värmekranen på fullt och luftar på nippeln på termostathuset... beemer.mine.nu |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.