|
|
|
|---|---|
axelsson |
Tjabba, min 528a -96 har just slagit om till 21 000. tänkte höra om det något som vanligtvis ger upp vid dom här miltalen? |
| Bakvagnsbussningar. Bakre stötdämpare om de inte är bytta tidigare. Kan vara hur mycket som helst i bussningsväg .. | |
|
Det är en herrans massa som har gett upp innan dess, har du bytt dessa grejer så är det nog inga problem. Annars är det de vidriga bagvangsbussningarna som Highway Star säger, då knarrar den när du sätter dig i den. Skitjobbiga att byta. Vevaxel och kamaxelgivare kan vara slut, märker du som ryck utan synbar anledning när du ligger i motorvägs fart eller att bilen dör och måste startas om vid tomgång. |
|
axelsson |
okej fin fint. jo givarna är bytt. och stöt dämparna! då får man gå och vänta på bakvagns bussningen då! =) tack för svar! |
|
Det kan dröja, min 520 97:a har gått 39000 mil, och jag har inte bytt bakvagnsbussningarna ännu. Vev och kamaxelgivare är också original. BMW CS #5206 |
|
axelsson |
så pass alltså! :D |
|
21000mil säger du...tja, det som jag vet är gjort med min E39:a som nu gått ca 19500mil är v-pump, drivrem+ spännhjulet, termostat...allt detta(förutom termostaten) i förebyggande syfte... Nödvändiga "större" rep.--->Stötisarna fram, bromsarna bak(skivor,belägg + handbromsbackar). Sedan bara smågrejor typ kupèfläktsmotståndet dvs "igelkotten" vid sidan av handskfacket), bagageluckslåset samt gummilister runt dörrarna(garantirep.) + bytta sköldar till skivorna fram(garantirep.). Inte heller bytts några bussningar eller annat typ givare osv.. Jag vet vad bilen har för historik på i princip allt sedan ny bil(farsan första ägare, jag andra..). Går fint... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.