AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.518

Vinterdäck M3 E46 en gång för alla

Pe
43
Peter Sibner
E46 M3 Cab SMGII -04
E39 525 M Touring -03
Hej,

Har sökt i alla forum men finner inga lämpliga svar. Jag tänker slänga på vinterdäck på originalfälgarna på min M3 E46 och sen köpa 19" till våren.

Vilka dimensioner rekommenderar ni på 18" originalfälg?

Är inne på 225/45 fram och 255/40 bak men det kanske blir lite för brett i vinter?

Hur smala däck kan man köra bak utan att det ser illa ut?

Tacksam för svar.

MVH
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Kör på 255 bak, dimensioner under det ser inte bra ut.
Ett par schyssta dubbdäck i kombination med diffbromsen gör nog det hela ganska ok..
Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Smalare är alltid bättre men oberoende om du skulle minska till 245 eller tom 235 bak så är dom breda, så du kan likväl hålla original storleken 255 så ser det bra ut.

Original "vinter setup" var väl 17" och 225 runt om.

Passar på här och efterlysa efter vinterdäck till min e46 M3. Antingen med 18" med fälgar eller bara däck för 19" (19*8,5/19*10).

Förövrigt känns det jävla onödigt att skaffa vinterdäck i Skåne, speciellt när jag är utrest mycket och inte egentligen måste använda bilen....

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

ha ha snart försvinner tråden Forelli....

Tydligen nästan dödsdom enligt AP o smygannonsera här...:-(
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Forelli: det behövs ju faktiskt bara vinterdäck OM det är vinterväglag:-)
Fo
57
Forelli
BMW e46 M3 -02
Sorry om det var fel.... kan ej editera men det inlägget kan tas bort av nån vänlig själ om så tycks.

Och joo, funderar seriöst på att skippa det där med vinterdäck, kan ta bussen de dagar som behövs och hellre sätta pengarna på något betydligt väsentligare (som kolfiber delar som har lika stor viktbesparningsfördel som att gå på toa :) )

Peter: Original fälgarna är väl18*8/9. du kan slå in här däckstolek och se lite riktgivande resultat Länk Men rekommenderar originalstorlek.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.