|
|
|
|---|---|
| Tycker detta är en grymt snygg BMW och undrar vad den kan tänkas vara värd. Har läst mig till att de rostar något förskräckligt vilket avskräcker mig något men skulle vara intressant vad ni tycker. | |
|
Ser väl trevlig ut, men är nog inte värd mer än 5-6k kanske. :) |
|
| Nu tycker jag att du är lite snål. Skulle tippa att den är värd runt 80-90k. Den verkar ju vara i ett särdeles utmärkt skick. | |
| I tyskland såldes det en exakt likadan bil för 850 000:- för några år sedan, denna verkar vara i ett bättre skick och borde gå för mer. Synd på färgen bara. | |
| Färgen tycker jag är det enda rätta. Kul att verktygssatsen är komplett men synd att originalhjulen inte finns kvar. | |
| Edit: sen är det ju alltid marknaden som slutligen bestämmer priset. | |
| Jag tycker lacken gör hela bilen, speciellt de rosa elefanterna på taket. Verkar som om verktygssatsen saknar svetsutrustningen, stort minus. | |
| Jag ifrågasätter miltalet. Kollar man på pedaler, ratt och framförallt förarsätet så är de allt för slitna för att bara ha gått 3000 mil. | |
| Robert: jag kollade upp miltalet och du har rätt. Verkar som den gått 3129 mil. Mätarfusk deluxe. :( | |
|
haha...och här kommer länken Länk |
|
| Kan bara säga att den varit ute ett bra tag, säkert 6 månader. Vet inget om bilen i sig. | |
| Vet inget om just den bilen men har hört att det är dyrt med ny plåt till modellen så kolla rosten noga och kolla upp priser innan ev. affär. | |
|
Blir lite konfunderad på vad de första inläggen svarar på för bil, men länken går ju till ett renoveringsobjekt. I senaste numret finns en utmärkt köprådsartikel om just E9. De bedömer prisbilden enl: 15-20 vrak som startar 40-60 bil som är körbara men behöver mycket kärlek 100 och uppåt för riktigt fina exemplar. Vilket jag nog kan instämma i. Mats BMW CS #5847 |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
"I senaste numret finns en utmärkt köprådsartikel om just E9." I vilken tidning då? Bert-Ola BmwCS #2423 |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Detta var en humorfylld tråd minsann! Beträffande anonnsen, skulle jag nog leta rätt på ett bättre objekt. Dessa är inte alls roliga att syna lite närmare, då bilderna redan berättar mer än nog om rostangrepp. Mvh Patrik |
| t80196 pratar nog om Klassiker. Finns en grön e9:a på omslaget. | |
|
Sorry, glömde det, Klassiker skall det vara, ville bara göra tråden ännu mer förvirrad.....:-) Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.