|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Ska sälja min s60 efter vintern hade ja tänkt och har bestämt mig för bmw. Har hittat 2 modeller som jag verkligen gillar! Ena är 330 e46 cab med sportstolar osv. Blir förmodligen en 02 eller 03a. Den andra är en 530 e60 04 eller liknande. Givetvis sportstolar och lite krimskrams i! Båda ska vara manuella. Tänkte bara höra vad folk har för synpunkter på bilarna? Vilken blir jag mest nöjd med i längden? Gillar att utmana slingriga vägar men även att åka väldigt bekvämt! För och nackdelar är välkomna! Trevlig söndagsnatt. Mvh kalle | |
|
Tänk på att 2004 så fick alla BMW 12 års rostskyddsgaranti, innan så var den bara 6 år. Jag röstar på en 530 reggad 2004. ;) mvh |
|
|
Väldigt olika bilar. Det ena är en ren familjebil med lite större motor (530) medan den andra är nöjesbil som kan användas som bruksbil om man vill det. Fundera på vad det är du är ute efter. En gång Cab aldrig mer en bil med tak =) Mvh Henrik |
|
| Går inte att välja en av dom...köp båda! :) | |
| Klart grabben ska ha en cab! | |
|
530 från 04a... som jag sa i din garaget tråd :) tar du inte komfortstolar så missar du hela upplevelsen med E60 :) |
|
|
...."Gillar att utmana slingriga vägar men även att åka väldigt bekvämt!" Det innebär E60 för i en e46 cab åker du aldrig väldigt bekvämt. |
|
|
Jag tycker inte det är något problem att åka långt utan att bli trött, har sträckört 80mil med min cab utan problem. Klart en E60 är bekvämare, men E46:an åker man faktiskt också bra i. Mvh Henrik |
|
|
Oj, väldigt skilda bilar. Lite som att fråga om du ska köpa en båt eller en motorcykel. Typ... :) E60 med komfortstolar, superskön och komfortabel bil. E46cab, fantastisk vår och sommarbil, och rätt kul. |
|
|
Ja, blir det en E60/61 så ta en med komfortstolar (och gärna halvljusxenon)! Om det blir en E46 så kolla att föregående ägare har fått dörrar och baklucka/motorhuv kollade/bytta innan rostskyddsgarantin slutade gälla. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.