|
|
|
|---|---|
|
Hej Starta min kusins 330 e46a idag då lät det inne i cupen typ som ett högtalar ljud fast ingen musik typ pysande ljud,kommer dock inte från högtalarna kommer från förar sidan håller man jämn gas låter det mindre när man stänger av motorn avtar inte ljudet på en gång utan blir mindre o mindre försvinner inom 5 sek. Vad kan det vara någon som varit med om det? | |
|
Hej, Se denna tråd: Länk mvh/ Anders |
|
|
Hej tacka för snabba svar återkommer med resultat mvh Kadir |
|
| skrivande stund mekkar jag med kusinens bil men lyckas inte att hitta den lilla slangen som pyser...nån som har bilder kanske? | |
|
Hej Problemet är nu löst,, Tack för hjälpen AKN. mvh Kadir |
|
|
Vad bra att det löste sig. Antar att det var vakuumslangen som hade nött mot rattstången? Du tog väl bilder? ;-) mvh/ Anders |
|
|
Dela gärna med dig av lösningen :). "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Hej AKN det stämmer precis som du sa vakuumslangen hade gjort sitt alltså rattstången a du vet j redan hur det ser ut.. andreas.a;för att komma åt den nästan osynliga vakummslangen måste man lossa lilla facket vänster om ratten sitter med 2 skruvar,sedan måste man eller måste o måste men underlättar att lossa kåpan under ratten sitter med 3 skruvar samt en klipps. när allt är borta tittar du på ändan av rattstången alltså där den går in genom torpedväggen varför många missar den slangen måste bero på att den är placerad ovanför rattstången och det är tajt som f...n jag upptäckte den genom att känna och klämma a ni vet ju eftersom man vet på ett ungefär vad man letar efter såkänner man den när man kommer åt den med handen.. Jag bytte inte den eftersom den är ganska lång och elastiskt så klippte jag av den sönderslitna delen och drog åt den till den munstycken den ska sitta i och tejpade ordentligt så att den inte släpper... hoppas det var en okey förklaring skickar bilder snart så fort jag fattar hur jag ska lägga bilder |
|
| Hur läggar jag bilder måste man bli promedlem eller? | |
| Om du inte är promedlem kan du alltid lägga bilder någon annanstans och länka dit. | |
|
Bil 1 Länk Bil 2 Länk |
|
|
Obs glömde skriva lite :) på bil 1 så har jag kryss markerat den vakuumslangen och höger om den den svarta tejpen som sitter på den vitta väggen som är plus markerat där satt den svarta slangen under tejpen satt säga och längs vid rattstången har jag oxå plus markerat hittar ni inte slangen känn ovanfär rattsången kommer ni säkert att hitta den.. om inte fokusera er på den plus markerade ´tejpen då hittar ni den svarta slangen och då är det bara att följa den med fingrarna då kommer ni till den blå/svarta vakuumslangen dom två ska vara ihop kopplade med en liten koppling Eftersom jag klippte slangen blev det lite för kort darför blev jag tvngen att ta bort den svarta slangen undersvarta tejpen...titta nogran lätt att missa.. hoppas det hjälper nån att få bort den irriterande ljudet Lycka till mvh Kadir |
|
|
Tack för bra beskriving samt bilder :). Jag har också ett pysande ljud men det uppkommer när man gör ett fullt rattutslag, kan det ha med denna slang att göra? Även tomgången dippar till typ 500 varv när det här pysande ljudet uppkommer vid fullt rattutslag. "BMW när du älskar att betala" |
|
| Vad har den slangen för funktion? Finns den även på de andra M54orna, eller är det bara 330? | |
| Kanske slangen går vidare bakåt (under mattan kardantunneln) och tillhandahåller vakuum till spjället i ena avgaspipan? I så fall skulle slangen endast behövas/finnas på bilar med avgasspjäll. | |
|
Funktionen vet jag inte vad det kan vara faktist nåt med luft iaf he he.. AKN den går oxå in genom torpedväggen precis häger om rattstången..jätte skumt jag har försökt att följa slangen men lyckas inte följa den hela vägen. andreas.a nej jag tror inte att din kan bero på det för att skulle det vara i hål i din skulle det börja pysa direkt när du startar bilen låter ungefär som pyspunka helt enkelt,,jag provkörde hans bil innan jag laga den men den gick hur bra som helst alltså den tappa inte varv eller nåt liknande. mvh Kadir |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Andreas.a Fullt normalt ljud och beteende. Det är övertrycksventilen till servon som låter. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.