|
|
|
|---|---|
|
Har en 525d touring 2005 där navin inte längre kan läsa dvd skivan. Har provad med andra skivor. Har testat med rengörings skiva utan att lyckas. Någon som har någon ide? finns det något sätt att uppdatera dvd läsarn? | |
|
När uppdaterade BMW den sist ? Jag har kört både 09-1 och 10-1 i min som är uppdaterad 3/10-05 och med den är det inga problem Så det är kanske dax att uppdatera navin Ha de T |
|
Roffa1 |
Det står i manualen att man EJ får köra "rengöringsskiva" i dvd/navi. Gör man detta så förstörs läsaren. |
| Oops! hoppas jag inte förstört den.Jag vet inte vad 09-1 och 10-1 är det uppdateringar av själva navin eller nya versioner av dvd skivor? Hur funkar det? skall man ringa bmw och boka en tid för uppdatering av navin? Kopplar dom på en dator som uppdaterar någon hårddisk? | |
| Testa en ljudskiva i DVD'n för att se om läsaren är defekt. | |
|
Bmw ger ut för närvarande 2 skivor som är uppdaterade versioner av vägar och dyl om året så det är vad 09-1 och 10-1 är Men som lus skriver kolla med en cd ljudskiva i facket för gps för det skall också funka Om det funkar så kolla med en Mp3 i facket och funkar det också så skall den vara uppdaterad vad jag vet rätta mig om jag har fel Ha de T |
|
|
Bmw ger ut för närvarande 2 skivor som är uppdaterade versioner av vägar och dyl om året så det är vad 09-1 och 10-1 är Men som lus skriver kolla med en cd ljudskiva i facket för gps för det skall också funka Om det funkar så kolla med en Mp3 i facket och funkar det också så skall den vara uppdaterad vad jag vet rätta mig om jag har fel Ha de T |
|
|
Uppdateringen kvittar väl? Verkar ju som DVD-driven inte kan läsa en skiva som tidigare fungerat. Om ljudskiva fungerar, då kanske man kan testa med longshots som uppgraderan av navimjukvaran. Den mjukvaran finns med på uppdaterade kartskivor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.