|
|
|
|---|---|
|
Tja Funderar på att köpa en Octavia Scout-08 TDI ca 3000mil som pendlarbil vad tror ni om en sån? har fått för mig att det är bra kvalitet på skoda nu för tiden och sen ska det tydligen vara senaste gen av haldex på scouten oxå o de är ju inte helt fel. Peace=) Objects in mirror seems to disapear | |
| Ska du enbart ha den som transportmedel duger Skoda gott och väl. Den har samma "hållbarhet" som en BMW dock en annan kvalitetskänsla. Känsla är just ordet. Inte samma sak som den verkliga hållbarheten. | |
|
Nu har jag inte provat Scouten, men väl RS, den är ganska högljudd. I övrigt är det en schysst bil. MVH Christofer |
|
|
Octavia Scout är en ständig testvinnare. Riktigt prisvärd (som ny) och såvitt jag förstår fri från modellrelaterade fel. Ska du "bara" ha den som pendlarbil är kanske Scout onödigt. En vanlig Octavia TDI gör ju jobbet precis lika bra. Om du nu inte pendlar på oplogade skogsvägar... |
|
|
Fast Scout är ju bara ett tilläggsnamn för den heter ju Octavia Scout. Sen huruvida det är löjligt eller inte är individuellt och gör bilen inte sämre, inte sant? |
|
| Att bedöma en bils egenskaper efter namnet var mycket intressant. | |
Terry N |
Anser att de är dyra, tex. i jmf med Passat 4motion, enl en koll på nätet. De begär lika mkt för en scout som passaten med 4krafs. Då är passaten ett bättre val. Scout är lite ''plast xc70'' stuk som du inte får på passaten men allt annat är bättre på Passaten. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.