AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
744

Varvräknaren fungerar ej

Jo
5
JonasH
320i/325-84
520-84
Är det någon som råkat ut för samma sak? Vart ska man börja leta? Vart tas varvtalssignalen någonstans? Är det vanligt att instrumentet pajar??

//Jonas
Tja har haft samma problem och då var det batteriet i hastighets mätaren som pajat var bara och byta det och så funkade det klock rent.
Det sitter ett 1.2v batteri på kretskortet i hastighets mätaren och är inte svårt att plocka isär det värsta är att man måste löda dit det.

Mvh Fredrik

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.."

Bmw = Brutall Motor Wagon
Tja har haft samma problem och då var det batteriet i hastighets mätaren som pajat var bara och byta det och så funkade det klock rent.
Det sitter ett 1.2v batteri på kretskortet i hastighets mätaren och är inte svårt att plocka isär det värsta är att man måste löda dit det.

Mvh Fredrik

Jo
5
JonasH
320i/325-84
520-84
Ok. Provade byta batterier utan resultat. Funderar nu på om det finns flera batterier i mätarna? De jag bytte satt för sig på ett kretskort, plockade alltså inte ur själva mätarna ur deras "hus", lr hur en ska förklara. Såg även att ekonomimätaren inte fungerar så borde ju vara i mätaren, lr i kretsarna till de.
Jag byte på min gammla e30 och det hjälpte men så byte jag nu på min bmw 318i-88 e30 och det fick jag inte till och funka.
min varvmätare, tempmätaren och ekonomimätaren funkar inte för mig.
men skall fel söka mer på kretskortet så får vi se.

Det skall bara sitta 2 st 1,2 v batteri i mätaren men det kan ju vara någon krets som är sönder.

Mvh Fredrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.