|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
En Mercedes 500E w124. 326hk/480nm fullt tillräckligt på förstabilen som inhandlades när jag var 16 år och 4 månader! Näst intill fullmatad, blauschwarz metallic i absolut toppskick, 18" orginala AMG fälgar osv ;) [URL=Länk |
|
|
Första bilen med körkort var en vit Opel Rekord 66:a. Helgen efter att jag fick lappen skulle jag prova hur fort den gick, fick upp den i 180 på mätaren när det small till. Blev till att gå hem 1,5 mil den natten... Hämtade den dagen efter och skickade den till skroten med ett stort hål i blocket=) |
|
|
En Chevrolet Bel Air 1959 var min första bil Forry Min bil Länk |
|
| Min första bil var en Saab 900c från -88. Rosthål i alla dörrar och krackelerad lack på bagageluckan, den hade även 15" kryssekerfälgar. =) | |
| EN Alfa Romeo 33a -84. En riktig skrothög. Kändes dock riktigt coolt med en egen bil. | |
|
Första bilen var en Cooper S 1275. En röd -68. Den drog mer olja än bensin, så jag gjorde mig av med den efter några månader. Jag övningskörde i den hela tiden, men hann aldrig köra den med körkort. Sen blev det några Volvo, bl.a. en 164 som jag såg att flera i tråden haft. Den bil jag saknar mest av alla bilar jag ägt är en Citroën CX Break -88. Har man aldrig ägt en sån så förstår man inte hur udda dom egentligen är. Helt underbara bilar. |
|
| Första bil eftrer körtkotet vart en ford granada 2,0L -85 som hade gått runt 8000 mil när jag köpte den från ett dödsbo 2008 för härliga 3000skr =) | |
| En volvo 142, med ombyggd front till 164:ans, under huven lyckades vi pressa ner en trimmad V8 från rover. Bromsade den inte men åkte i från de flesta rakt fram, men det gick inte att svänga eftersom inget var gjort med väghållningen. Men kul var det. :) | |
|
En turkos volvo 142 med mattsvart huv och utan stötfångare fram :) mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Golf GTI -89b köpt -95 om jag kommer ihåg rätt. |
|
| Saab 99 '83:a köpt för 1500 kr 1998. | |
| BMW 320i E30 4500mil inköpt 1990 | |
| En bajsbrun Opel Ascona A 1,6s -73 inhandlades 1987 för 3000:- | |
|
En postlådegul Austin Cooper 1962 med mattsvart motorhuv, röd fartrand över tak och bagagelucka samt fyra extraljus. Inhandlad för 2000 kr 1968. Såld för 3000 kr 1969. Ägde den ihop med en kompis. Den vågade vi åka med flera mil hemifrån. dock aldrig längre än att vi kunde ringa efter någon och få bogsering hem. Per L |
|
|
BMW 525 -89 Skaffade körkort denna BMW -97. Blev många trevlig långa resor i europa och sverige/norge med denna innan den hamnade i grillen på en långtradare:( |
|
| BMW 323i -79 | |
|
Opel Rally kadett 1900 71-72? Rekordmotor med Weber förgasare i en kadett, guld med dubbla ränder på sidorna och mattsvarta fält på huven. |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Farsans då splitternya (-06) A3 sportback gick konstant under ett år tills jag själv köpte mig en 328i -99 år -07. Och nu är man inne på sitt femte år med kortet och 3e bil varav 2a bmw'n. Tillhör som märks en liten annan generation än tidigare inlägg :) |
| Min första bil va en Golf GTI 16V av 1987 års modell racing grön metalick. Gick som satan när den inte va på verkstad. Tror bilen lever än i Malmö trakten. Efter den blev det en ny Corolla T-Sport som jag tyvärr aldrig fick någon relation till. | |
|
Min första bil var en postgul Opel Kadett 1.2 automatare årsmod 75. Hahaha vilken slö bil det var, men var oerhörd svårkörd när motorn var kall, var tvungen o leka med choken hela tiden innan motorn blev lite varm samt att det var automat gjorde inte saken bättre.... Efter 2 år så köpte jag mig en ny pega 205 Gti..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.