|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
Verdi |
Chiptrimmad Audi A4 1.8t -97. Utan modellbeteckning och med 17" BBS-fälgar. Köptes november 1998 för 180.000:- |
|
Min första bil var en Merca 190, "bullmercan" av 1960 års model med rattväxel. Det var en riktig familjebil som vandrade runt i hela familjen. Först farsan, sedan morsan, sedan jag och till sist brorsan. Man hade mycket roligt med den. Hängde bl. på en 2" Trush dämpare, oj vad den lät gott. Hände både en och två gånger att man stog vid något rödljus och varvade lite och genast gled det upp någon racesugen som vill tävla. Saknar den bilen faktiskt än idag. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Bmw 525i m -chassi och stolar,röd och 95 års modell ,helt underbar bil att ha 2002 som 19 åring :-) Mpower |
|
|
En Ford Taunus från 64 som var så rostig att den fick tätas med kläder vintertid. Slutade sina dagar när jag tränade burnouter mot ett staket vilket gick sönder av försöket, synd att jag inte kollat att det var ett stup på 10 meter. Efter vi släpat hem vraket så skulle det bli en cab så efter en massa sågande såg den ännu jävligare ut. Bogserades sedan till slalombacken där den sedan slutade som "ett monument över vår tid" som lokaltidningen skrev. |
|
|
Första bilen var en röd Opel Rekord sedan 2,2i årsmodell 86. Utan servostyrning. Obligatorisk styling som tonade bakrutor, eftermonterad varvräknare, dubbla antenner, 14 tums alufäljar, stripes och fet ljuddämpare. |
|
|
En orange Opel ascona 19sr -73:a. Sedan blev det en grön BMW 2002 -74 och där klämdes det dit ett turbobreddar kit, snacka om fetgo ;) |
|
|
Volvo Amazon 123GT med gälar på huven, lackad svart med massor av blå och lila flakes i klarlacken. Tjockt med flakes så det täckte lacken en decimeter upp efter hela nederdelen av spoiler, skärmbreddare och kjolar. 15" femhåls JP-fälgar Länk och sänkt med avsågade fjädrar. Givetvis dubbla raggarantenner bak, 3x52 mm extramätare på instrumentbrädan och 80 mm varvräknare på a-stolpen. Billebrobandare med tillhörande 6x9-tummare i hatthyllan. Och fråga inte om plyschinredningen... :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Krossad bögplysch hade jag i a-traktorn (duett) flera kvadratmeter och wonderbaums och fuzzy dizzes så man knappt såg ut genom rutan. Ett L-88 scoop ville man ha men man kan ju inte få allt. Plysch,teddy, kontakt lim och Mötley Crue kunde roa 2 unga grabbar ett helt sportlov 1983 ;) vilka minnen tråden väcker. |
|
|
320i e21 -82 Lapisblå |
|
| Volvo 850t5 moddad till 300+ hk på hjulen !! | |
|
Detta var våren -98 och jag följde Teknikens Värld slaviskt, självklart skulle jag ha en Toyota Starlet... Köpte en "nylackad" och sänkt med taskiga fjäderskålar för 15´. Byttes som dellikvid mot en importerad Audi 100 turbo -88 på hösten -98... ;) |
|
|
Jetta TX -83, motsvarigheten till Golf GTI på alla punkter utom motorn dessvärre :( Men 5 vxl låda, sportstolar med rutigt tyg, extramätare, skärmbreddare, alufälgar, och härlig röd färg och ingen krom runt rutorna etc. Mvh Martin |
|
|
Edit: Jetta TX -84 ska det vara, slant på tangenterna... Mvh Martin |
|
|
BMW 520i-73 kugelfischer inka röd förstås Ångrar nå galet att jag sålde den.... "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
|
Austin Maxi -74! Höll 14 månader innan jag sprängde en drivknut varpå axeln vispade runt i hjulhuset. Sedan dess endast bakhjulsdrivet::-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
1974. En gyllengul Volvo PV-1964. T62824/ENA124. Länk Bil 2 1976. Ford Mustang HT-67 2894V vit med kirshberryrött tak. GBN448 finns i mariestadstrakten sist jag kollade. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det tar emot att skriva det - men när jag fyllde 20 så köpte jag en Opel Tigra!! För att 3 mån senare sälja den med vinst och köpte en 320i M-sport -00. BMWn hade bara gått 900 mil när jag köpte den.. Nu vet jag att den gått väldigt långt och haft ca 20 ägare.. PZN xxx. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Renault 5 GTS -81 55hk Bilen drog 1 liter milen och hade CO värde på 11 %! Hade den några månader och bytte jämt mot en Ascona -83 som hade gått 2 varv på KM mätaren. |
|
Buspelle |
En röd Fiat 124 S -70. Inköpt 1975. Vill minnas att den hade 125 hk, vilket var ganska mycket och dubbla överliggande kammar. Kul bil. Lyckades dock bränna ventilerna under "övningskörningen", så det fick bli en Amazon istället och den höll ihop betydligt bättre. |
| Opel Ascona A -73 1.6 S ( 1.9 under huven ). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.