|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| 320i E30 4500mil 20år sen,tänk vad tiden går... | |
| Mercedes-Benz 190E -90 vit(brunfläckig) | |
| VW1200 61:a, vit med bruna fläckar på viktiga partier.. | |
|
Suzuki SJ 413 , inge raket och en riktig skitbil men kul som bara den . hade den endast i i typ 6 månader. |
|
|
Första bil var en -62:as Bubbla 1200 ombyggd till Baja Buggy. Rollad med vit rostskyddsfärg samt ca 600 svarta siffror på hela bilen, massor framtill och mindre och mindre ju längre bak man kom. Samt ett klassiskt "ormbo" till avgas. 285:or bak på egenbreddade fälgar. coolt. Nu avställd i en lada i väntan på ny motor och framvagn om tid finnes någongång. FLAYEN |
|
|
Kan tillägga att min Amazon Sport 122S Overdrive var Californiavit med röd inredning. Och när den gröna overdrivelampan lyste var man i sjunde himmelen. |
|
|
Ford Granada 2,0 - 77. Detta var 1990 /Peder |
|
|
Köpte en bmw 320 -77 av en klasskamrat 1997 den stod utanför garaget i 2 veckor jag monterade blinkers och slipade ytrost sen åkte den in i garaget. Och där står den än idag..........blev skattebefriad för något år sedan. |
|
|
Austin Cooper -62 (hundkoja)! Lackades postlådegul med mattsvart motorhuv och röda fartränder över tak och bakåt! Det var inte så vanligt med "annorlunda" lackade bilar då så det hände flera gånger att folk knackade på rutan och ville lämna post till mig. Per L |
|
| Pga av studier och boende i storstad blev det inte egen bil förrän vid 26 års ålder. Dock började jag kungligt med en E32 735ia med lamelldiff. Utan antispinn och antisladd så jag låg i konstant bredhäng hela den första vintern. Funkade mycket bättre på vintern än jag trott. Saknar sjuan extremt mycket och om jag haft en garageplats hade jag genast letat upp ett fint exemplar och slagit till. | |
|
Citroén xantia -94, 103hk vit, kolsvart toning bakrutor med stripes på sidorna. plattan i mattan hela tiden. bränslesnål och gick som en dröm. saknar den.... BMW ownz |
|
|
1986 köptes min första bil, en bmw 2002 tii som fick vara orginal en kort stund innan den trimmades med bla 2,2l konvertering och en motornord steg 3 topp. Den gick som ett litet svin..kul att jäklas med alla golf gti 16 och volvo 240 turbo nissar ,) |
|
J.Lindström |
En guldmetallic Volvo 244-82:a med GLT paket Elhissar fram, taklucka, centrallås ock elöppnad baklucka...sicket lyx :D |
| Fick ärva morsans Mitsubishi Colt Turbo -84 när jag tog körkort 1994. Fina grejer, saknar den fortfarande. | |
|
Konstigt hur nostalgisk man kan bli över sin första bil.. Det är lite som den första kärleken.. Saknar nästan bubblan mest av alla bilar jag haft.. Utom kanske Civic VTi´n jag hade när jag blivit 20.. köpte den -93 och då var den vassast bland GTi´:erna med sina 160 kusar på 1.6 liter.. Det motorljudet minns man än. Fyfan vad F1 man kände sig! :D:D //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Började med en gammal MB 280s -73 |
|
| VW Scirocco GTI -77, inköptes i december 1989... | |
|
Det blev en Opel Rekord-78, ja dessa gevaliaburkar! Äg alltid 1 BMW |
|
|
En röd 3d 4växlad Golf Gti 77a med golfknopp på växelspaken, detta var 1988. Den satt i en betongsugga med 4 dagar gammalt körkort och likadant snöväder ute som nu typ. Därefter en ishavsblå BMW 323i av 1980års modell, manuellt uppdragbar radioantenn vars fäste satt gömt vid vänster framflygels bakkant och avgaspipor på . Man blir nostalgisk av SAABtonerna i tråden. Hade en svart 1990s900 t16 Aero som Sandströms i Järfälla(Han med den vita Aerocabben med guldförgyllda lister och fälgar) pillade lite med under huven. En bit över 220hk vilket var mycket då och 2 växellådor utbytta på ett år säger mer om kvaliten på SAABs växellådor än min körförmåga:) Mvh Asken |
|
|
Jo...som man ser till vänster när man klickar på namnet så kan man utläsa att min första bil var en Opel Manta A ...med 1,9 liters sportmotor ;),Weber förgasare, sportavgassystem med dubbla utblås o skalstolar, stenhårda fjädrar o stötdämpare(De carbon dämpare), kromfälgar med breda Pirelli P8 däck, gick iaf bättre än standard Volvona out there ;) Riktigt rolig vagn...gick som på räls i kurvorna :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.