AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.350

Ny vindruta, e39

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

fick ett hyggligt stenskott och nu blir det till att byta vindrutan.
Den har under årens lopp, och efter snart 15000 mil blivit ganska blästrad så det var väl ändå snart dags för ett byte.
Har sökt och läst endel om detta i forumet och har förstått att man inte skall lämna bilen var som helst. Detta för att få rutan rätt monterad och därmed slipppa vindbrus o.d. Antar att man bör vända sig till BMW för att få rekommenderat en glasmästare som har erfarenhet av att byta vindruta e39an.

Undrar ändå om ngn bytt ruta i Göteborgsområdet, och kan rekommendera en bra glasmästare?

Mvh Håkan
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Du kan lämna bilen direkt till Bilia Group Göteborg så får du en orginalruta monterad, arbetet görs av Ryds-Sörgårdens Glas i Mölndal som byter alla rutor åt BMW

BMW CS #5139
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Tack för svaret!
Blir till att kontakta Ryds-Sörgårdens Glas...

/H
Du betalar ju bara självrisken oavsett vem som lagar rutan. Så att inte låta BMW:s verkstäder (som ofta lämnar bort det i sin tur) göra det spar dig inga pengar.

Vi lät Novation byta vår vindruta och de lämnade också bort själva arbetet efter att ha beställt hem en originalruta. Vi har inte märkt att regnsensorn eller något annat (vindbrus) ändrat karaktär sedan bytet.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jo, det spelar lite roll om man - som jag - betalar 35% av kostnaden i självrisk. Så om det kostar 1000:- mer på ett ställe blir det 350:- dyrare i självrisk.

___

Min bil: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har bytt 3 rutor på CarGlass och det har varit till belåtenhet vid samtliga tillfällen.

___
//Ulf
Jag lämnade in min E36 325 på BMW för byte av vindruta för ca 1.5 år sedan... När jag fick tillbaka bilen så hade jag ett knarrande ljud från vindrutan. :/

Dags att byta vindruta på nuvarande bil igen, men de blir inte BMW som får ta hand om det denna gången iaf.

//Jesper
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Lecar: reklamerade du inte bytet?
Lus: Nej, jag orkade aldrig, sålde bilen snart efter det och skaffade min nuvarande bil, men det skulle jag ju ha gjort!

Men BMW skulle ju fått sin chans att rätta till det.

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.