AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.439

LED i positionsljusen/Corano ringarna ?

Martin E
Funderar på att montera LED lampor på min E87 i Corona-ringarna/angle eyes istället för de vanliga halogen H8 som sitter där nu.

Dessa positionsljus eller P ljus lyser med en gulaktig halogen liknande ljus, finns det något förbud mot detta?

Klart snyggare eller vad tycker ni.

Länk

Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Det gula syns bättre men det andra ser bättre ut...
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Kanske lite fräckare kvällstid/nattetid....

Men i dagsljus syns dom knappt alls med LED/xenon i dom... medans med vanlig halogen så syns dom ju bra!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
LED, blå/vitt sken = Discolåda, bakvänd keps, pre-facelift konverterad brutalsänkt med 19 tumsfälgar, 18-årsbil.
Gult ljus: Orginal och sobert.

Sur medelålders gringubbe??? nejdå nejdå, inte alls....;)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du har facelift med DRL i coronaringarna så skulle jag inte byta. Det finns inga LED som ger samma ljusstyrka.

Om du däremot bara har coronaringarna som parkeringsljus så är det bara att köra.

Och ja, det finns förbud mot vissa typer av LED i framåtriktad belysning. Du får inte ha belysning som ser blå ut (modell Biltema LEDs) medans vit belysning är ok.

-------
//Lövet
Lånar tråden lite. Sorry för OT.
Hur är det med regskyltsbelysning. Jag har eftermarknads LEDS där som lyser sjukt starkt. Har dessa: Länk

Vet någon om dem säger något på SBP.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om de lyser "för starkt" så ska det underkännas. Du får inte ha vit belysning bakåt under färd. Svårt att säga utan att se det i verkligheten.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.