|
|
|
|---|---|
|
Hej! Höger elstol i min E31 -92 sitter fast längst bak och går inte att köra fram. Däremot fungerar elen i ryggstödet. Något tips om vad det kan vara? LITET trångt är det.. | |
| Kan tillägga att motorn till elstolen fungerar.. | |
|
Då är det säkert så att dina "vajrar" mellan motor och växel i stolen är för korta i förhållande till plasthöljet. Jag fixade detta ganska enkelt men du måste plocka ut stolen. Skrev några rader i min blogg om detta men jag fixar inte att länka till bloggen. Jag skickar ett pm med min text. /AGW |
|
|
Jag löste problemet tack vare tips från AGW. Jag har ett nytt problem på en annan E31:a, också det ett "stolproblem". Förarstolen bara "brakade ihop" när hustrun skulle köra fram stolen. Den lutar nu helsnett inåt och den går varken att köra fram/bak eller upp/ner. Den sitter helt enkelt fast och verkar har rasat ihop på den sidan som vetter mot kardantunneln. Vad i hela hälsingland kan det vara som har hänt? /Harley |
|
| Sambucca, om du nu löste problemet så kunde du väl ha skrivit varför och hur du gjorde, annars är ju sökfunktionen helt onödig :P Jag sitter med samma problem! Vad gjorde du? | |
|
Fridens. Vilket av ovanstående problem har du råkat ut för? Om stolen inte vill dra åt något håll så lossar du vajrarna under stolen. Sen har du en lång gängad stång i skenan med ett spår i framkant där du kan skruva den manuellt med mejsel för att flyta fram/bak stolen. Skruva litet på ena sidan, flytta över till den andra osv tills du har fått stolen dit du vill och kommer åt bultarna som håller stolen i golvet. Själv så tog jag och kapade av en lämplig mejsel och satte i skruvdragaren. Det gick något snabbare. Sen tog jag och tvättade av vajrar och höljen som var fulla av stenhårt torkat fett, smörjde in dom med 80/90-olja och monterade. |
|
| tack för tipset.. jag ska prova, det klickar liksom bara i motorn för framåt och bakåt.. tycker det var skumt för den fungerade klockrent 2minuter innan det hände.. jag skulle ha in folk i baksätet men om dom kom åt någonting under stolen kan jag inte se heller.. men man måste plocka bort stolen alltså? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.