|
|
|
|---|---|
|
Ahh suck Tänkte berätta en något otrevlig överaskning när jag lämnade in min bil för en mindre rostlagning på en liten ros jag hittat i förardörren. Jag har en 03á som fått baklucka och huv bytt på rostskydds garantin, så jag tänkte att de värsta ställena är åtgärdade. Det finns inga synliga rostangrepp någonstans, jag vet för det putsas en del på bilen. Men så i somras hittade jag en liten ros som börjat växa som en cancerböld. Nu lämnades bilen in till lackerare för åtgärd. Moses bil o lack har uppdraget att göra det fint. Moses ringde häromdagen... Alla fyra dörrarna var hårt ansatta av rost inuti, det var så illa att han var tvungen att ta bort alla dörrarna och göra vid allt. total nylackering. jag undrar hur många julklappar man har råd med i år =) Så kära E39 ägare det kanske kan löna sig för er att göra en liten kontroll av dörrarnas innanmäten. | |
|
Gjorde samma upptäckt på min 525 -03 i somras. Som tur var hade jag rostskyddsgaranti kvar (ca 1 månad...) så BMW bytte alla fyra dörrar samt motorhuv samt backlucka på garantin. Ang rost på E39 så kan man inte säga annat än att det är beklagligt att rosten kommer så tidigt. /Rickard |
|
|
Samma problem här. Har iofs en -97 så LITE får man la acceptera på en gammal bil... Har dock inte vågat titta in i dörrarna, men jag hittade angrepp i kittskarven på tre dörrar, vilket tydligen är en inbyggd konstruktionsmiss. Finns flera trådar här om eländet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.